مشاهده یوزپلنگ ایرانی در پناهگاه حیات‌وحش دره انجیر اردکان


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردکان از مشاهده یوزپلنگ ایرانی در روزهای اخیر در محدوده پناهگاه حیات‌وحش دره انجیر این شهرستان خبر داد .

 به گزارش سادس، «مرتضی عزیزی» در این باره اظهار کرد: محیط‌بان «اکبر جعفرپور» در معیت قرق‌بان «هوشنگ امامی» روز دواردهم فروردین‌ماه سال جاری در حین گشت و کنترل در محدوده پناهگاه حیات وحش دره انجیر، در ساعت 10 صبح یک قلاده یوزپلنگ که یک راس قوچ وحشی را شکار کرده و در حال خوردن لاشه بوده است را مشاهده کردند که یوزپلنگ سریعاً از محل فرار می‌کنند و محیط‌بانان به دلیل عدم داشتن دوربین عکاسی فقط از لاشه شکار شده به وسیله موبایل عکاسی کرده‌اند.

وی ادامه داد: برای بار دوم نیز روز گذشته مورخ چهاردهم فروردین‌ماه، محیط‌بان «اکبر جعفرپور» در حین گشت و کنترل در محدوده پناهگاه حیات وحش دره انجیر در حین سرکشی به چشمه کج لنگی، متوجه حضور دو قلاده یوزپلنگ در محل چشمه در حال نوشیدن آب شده که جهت عکاسی به وسیله موبایل به محل نزدیک می‌شود ولی یوزها متوجه حضور وی شده و از محل دور می‌شوند و محیط‌بان موفق به تصویربرداری از آنها نمی‌شود .

عزیزی در پایان عنوان کرد: پناهگاه حیات‌وحش دره‌انجیر به عنوان مهمترین زیستگاه یوزپلنگ آسیایی حوزه ایران مرکزی و با ثبت رکورد بیشترین مشاهدات و تصاویر حضور یوزپلنگ در آن از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *