عوارضی اتوبان تهران- قم به بعد از فرودگاه امام خمینی منتقل می‌شود


معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با حضور در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب آخرین وضعیت ترافیکی و حمل و نقل عمومی مجموعه نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب را قبل از برگزاری نمایشگاه کتاب بررسی کرد.

به گزارش سادس و بنابر اعلام روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مازیار حسینی گفت: بر اساس مذاکراتی که با وزارت راه و شهرسازی داشتیم قرار است عوارضی بزرگراه تهران – قم به بعد از فرودگاه بین المللی امام منتقل شود. در حال حاضر در مسیر رفت، عوارضی از خودروها دریافت نمی‌شود و در مسیر برگشت نیز با جابجایی دوربرگردان و انجام اصلاحات هندسی خودروها به راحتی وارد بزرگراه خلیج فارس می‌شوند.

وی با اشاره به تجربه برگزاری نمایشگاه کتاب در سال گذشته افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برای کاهش تداخل بین حرکت خودروها و بازدیدکنندگان ایجاد زیرگذر در نمایشگاه شهر آفتاب است.

معاون شهردار تهران با بیان این که مهم‌ترین برنامه سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این مجموعه عدم تداخل بار ترافیک بزرگراهی و محلی است، ادامه داد: با تمهیدات در نظر گرفته شده و اصلاحلت ترافیکی به ویژه تغییر محل دوربرگردان‌های نزدیک نمایشگاه این مشکل رفع می‌شود.

حسینی بیان کرد: بزرگ‌ترین دغدغه برای ما این است که مردم به راحتی بتوانند از پارکینگ شهر آفتاب برای پارک خودروهای خود استفاده کنند. به همین منظور در ۳ زون نمایشگاه پارکینگ هایی با ظرفیت پارک ۷۵۰۰ خودرو در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، شهروندانی که با خودرو وارد شهر آفتاب می شوند به راحتی می توانند محل پارک خودرو خود را در زون مورد نظر با تفکیک رنگی که انجام شده؛ پیدا کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران یادآور شد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده پارکینگ‌ها به صورت هم‌زمان اقدام به پذیرش خودروها نمی‌کنند، بلکه با تکمیل ظرفیت هر کدام، امکان پارک خودرو در پارکینگ‌های دیگر میسر می‌شود. در واقع با این راهکار بازدیدکنندگان دچار سرگردانی در انتخاب جای پارک نمی‌شوند.

به گفته معاون شهردار تهران، شهروندان از پارکینگ‌ها به وسیله ون‌های برقی به محل برگزاری نمایشگاه منتقل می‌شوند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *