هشدار هواشناسی برای سیزده بدر

کارشناس سازمان هواشناسی احتمال سیلاب و آبگرفتگی معابر برای 12 و 13 فروردین را جدی اعلام کرد.
به گزارش سرویس اقتصادی سادس، محمد اصغری گفت: موج اصلی سامانه ای که درحال ورود به کشور است روزهای شنبه و یکشنبه و حتی دوشنبه آینده بارش های قابل توجهی به همراه خواهد داشت.

وی افزود: اکنون سامانه ای که چند روزگذشته هوای کشور را تحت تاثیر قرار داده بود در حال خروج از مرزهای شرقی است و سامانه جدید از شمال غرب کشور در حال ورود است.

اصغری اضافه کرد: امروز در بیرجند مرکز خراسان جنوبی رگبار و باران می آید.

وی افزود: سامانه جدید نیز ابتدا استان آذربایجان شرقی و  آذربایجان غربی همچنین با گذشت زمان کردستان،همدان،مرکزی،کرمانشاه،ایلام و شمال خوزستان و با تاخیر چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر و جزیره خارک را تحت تاثیر بارش قرار می دهد.

اصغری بابیان اینکه سامانه جدید بارشی تاپایان هفته نیمه شرقی کشور را نیز فرامی گیرد، گفت:بهترنی زمان برای بازگشت مسافران نوروزی در نیمه غربی روز پنجشنبه و در نیمه شرقی روز جمعه است.

کارشناس هواشناسی افزود: تا صبح امروز با روند افزایش دما به ویژه در سواحل دریای خزر مواجه بودیم اما به تدریج با روند معکوس کاهش دما روبرو خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ساری و گرگان از گرمترین مراکز استان کشور بودند، گفت: روند کاهش دما به گونه ای است که دمای هوا به شرایط عادی این فصل از سال بازمی گردد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *