تناسب و تشابه شاه کلید زندگی موفق است/ تنها داشتن علاقه برای زندگی کافی نیست

یک روان‌شناس گفت: علاقه یک هیجان مثبت عاطفی و تناسب به نوعی همسانی و تشابه است که تأثیر بسزایی در روند زندگی زوجین دارد.

به گزارش سادس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان امیر لطفی حقیت روانشناس و مدرس دانشگاه؛ در تعریف تناسب و علاقه و تأثیر آن در زندگی زناشویی اظهار داشت: علاقه یک هیجان مثبت عاطفی و تناسب به نوعی همسانی و تشابه است که تأثیر بسزایی در روند زندگی زوجین دارد.
وی با بیان اینکه تناسب و علاقه هر دو امری مهم و حایز اهمیت بین زوجین است، افزود: تناسب شاه کلید زندگی موفق است، چراکه با تناسب، علاقه بیشتری در رابطه زناشویی ایجاد می‌شود و اگر زوجین به این مسأله توجه کنند، زندگی موفق‌تری خواهند داشت.
لطفی حقیقت گفت: زوجین باید به داشتن تناسب و تشابه توجه بیشتری داشته باشند، چراکه داشتن علاقه به تنهایی برای ادامه زندگی کافی نیست و اگر تناسب نباشد، زندگی در نهایت منجر به طلاق عاطفی یا جدایی می‌شود .
این روانشناس در ادامه گفت: زوجین قبل از ازداج باید بدانند که از نظر شخصیتی، خانوادگی، بافت اجتماعی و غیره باهم تناسب دارند یا خیر ؟، آن‌ها باید بسیاری از موارد را بررسی کنند و صرفا به داشتن علاقه توجه نکنند.
وی بیان کرد: اگر در زندگی تناسب و تشابه‌ها به خوبی شناسایی شود و افراد این مسایل را بیشتر مورد بررسی قرار دهند، با مشکلات کمتری مواجه می‌شوند و می‌توانند سازگاری بیشتری داشته باشند.
این روانشناس در پایان تاکید کرد: افراد قبل از ازدواج حتما به یک مشاور مراجعه کنند تا بتوانند تصمیمات بهتری را برای ازدواج با فرد مورد علاقه خود اتخاذ کنند و از بروز اختلافات جدی تر در آینده جلوگیری کنند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *