لزوم تداوم کمک به کشورهای مسیر ترانزیت قاچاق مواد مخدر


سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر اروپایی ملل متحد در وین صبح روز دوشنبه در سخنانی به نمایندگی از سوی گروه ۷۷ و چین در شصتمین اجلاس سالیانه کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل ، مسئولیت مشترک اعضای جامعه جهانی در قبال معضل مواد مخدر را مورد تاکید قرار داد و تاکید کرد که حل این معضل بزرگ و جهانی در گرو تلاش های جامع چندجانبه مبتنی بر هم افزایی است.

به گزارش سادس، رضا نجفی تلاش های به عمل آمده توسط مقامات کشورهای در حال توسعه برای مقابله با معضل مواد مخدر در حوزه های انتظامی، بهداشت، قضایی، آموزشی و سایر عرصه های مرتبط را ستود و بر تعهد گروه ۷۷ و چین در ارتقای همه ابعاد مقابله با معضل جهانی مواد مخدر از جمله کاهش تقاضا، کاهش عرضه و ارتقای همکاری های بین منطقه ای و بین المللی در چارچوب اصول و اهداف منشور ملل متحد در ضمن احترام کامل به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها و همچنین رعایت اصل عدم مداخله در امور کشورها  تاکید کرد.

 سفیر و نماینده دائم کشورمان در ادامه بر لزوم تقویت هرچه بیشتر همکاریهای شمال- جنوب، جنوب-جنوب و همکاریهای سه جانبه در حوزه مبارزه با مواد مخدر تاکید کرده و خواستار تقویت بیشتر همکاریهای های بین المللی برای ارتقای رشد همه جانبه اقتصادی و ابتکارات حمایتی با هدف تحقق توسعه پایدار و ریشه کنی فقر بعنوان دو عنصر اساسی در توفیق اقدامات در حوزه مقابله با مواد مخدر شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از جامعه بین المللی خواست منابع کافی از جمله کمک های مالی، مساعدت های مربوط به ظرفیت سازی، انتقال فناوری و تجهیزات به کشورهای در حال توسعه را در دستورکار خود قرار دهند، تا این کشورها بتوانند ظرفیت های خود در عرصه مبارزه با مواد مخدر رابه طرز موثری افزایش دهند. وی بر لزوم تداوم کمک به کشورهای مسیر ترانزیت قاچاق مواد مخدرتاکید کرد.

 سفیر و نماینده دائم ج. ا.ایران نزد دفتر اروپایی ملل متحد در وین در پایان سخنان خود بر عزم گروه ۷۷ و چین مبنی بر مقابله با معضل جهانی مواد مخدر و تحقق جامعه عاری از مواد مخدر به گونه ای که همه ی انسان ها از زندگی توام با سلامتی، صلح و کرامت در پرتو امنیت و رفاه برخوردار شوند، تاکید کرد.

شصتمین اجلاس سالیانه کمیسیون مواد مخدر روز دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ در وین کار خود را آغاز کرد و تا روز جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ ادامه خواهد داشت. در این اجلاس اسناد و قطعنامه های مربوط به مقابله با معضل جهانی مواد مخدر بررسی و مورد تصویب قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *