شرکت “به پرداخت” ۹۵ میلیارد تومانی درج نماد و آماده عرضه اولیه شد

شرکت ۹۵ میلیارد تومانی به پرداخت که بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک و تنها شرکت ایرانی حاضر در بین ۲۵ شرکت برتر دنیا است در بورس درج نماد شد تا آماده عرضه اولیه ۱۰ درصدی شود.
به گزارش سرویس اخبار اقتصادی سادس، آخرین تحولات مربوط به حضور قطعی شرکت های جدید در بورس نشان می دهد، شرکت به پرداخت به عنوان پانصد و نهمین شرکت، در بازار دوم معاملات بورس تهران با نماد”پرداخت” درج شده تا سال آینده شاهد عرضه اولیه 10 درصدی سهام و شاید اولین عرضه اولیه 96 شود.

بنابر اعلام مدیران بانک ملت، بعد از عرضه اولیه 10 درصدی سهام این زیر مجموعه 95 میلیارد تومانی و مهم، 15 درصد دیگر نیز واگذار خواهد شد.

براساس این گزارش، سود سال جاری این شرکت 120 میلیارد تومان بوده و قرار است به دلیل لزوم رعایت مقررات صنعت، سرمایه آن بعد از عرضه اولیه ، افزایش یابد.

در این مورد علیرضا لگ زایی قائم مقام بانک ملت گفته است: به پرداخت یکی از 12 شرکت دارای مجوز تجارت الکترونیک ایران است که به تنهایی 32 درصد سهم بازار را در اختیار دارد و طی 6 سال گذشته ، همواره رهبر شرکت های PSP ایران بوده و دارای بالاترین بهره وری است که 2 میلیارد از 8 میلیارد تراکنش را انجام داده است. همچنین طبق اعلام موسسه جهانی نیلسون ریپورت، رتبه سال 2015 این شرکت در دنیا 23 بوده که تنها شرکت ایرانی حایز این رتبه بالا بشمار می رود.

وی افزایش تعداد دستگاه ها از 840 هزار کنونی به یک میلیون و عملی کردن تکنولوژی NFC که تلفن های همراه جایگزین کارت خوان شده و ارایه خدمات می دهند، را از دیگر برنامه های توسعه ای به پرداخت معرفی کرده است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *