فعالیت ۶۰۰۰ بازرس بهداشت محیط در ایام عید


مسوول برنامه سلامت نوروزی وزارت بهداشت گفت: بر روی مراکز توزیع و تولید مواد غذایی، قنادی‌ها و مراکز عمومی مانند ترمینال‌ها، هتل‌ها و اماکن مشابه نظارت صد درصدی خواهیم داشت.

به گزارش سادس، سید رضا غلامی در برنامه اجرای مانور طرح بسیج سلامت نوروزی در شهر اصفهان، اظهار کرد: برنامه سلامت نوروزی از اسفندماه در سراسر کشور آغاز شده است و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد.

 وی با اشاره به شش هزار بازرس بهداشت محیط در قالب دو هزار و ۵۰۰ اکیپ بازرسی در روزهای تعطیل، افزود: ۷۵۰ اکیپ بازدید در روزهای غیر تعطیل در این ایام از ساعت هشت صبح تا ۱۰شب انجام وظیفه می‌کنند.

مسوول برنامه سلامت نوروزی وزارت بهداشت با بیان اینکه ممکن است تعدادی از اکیپ‌ها تا ساعت ۱۲ شب به بازرسی بپردازند، گفت: برای نمونه در شهرهای بزرگی مانند اصفهان، تبریز، تهران، مشهد و شیراز این اکیپ‌ها تا ساعت ۱۲در حال انجام وظیفه هستند.

 غلامی با بیان اینکه علاوه بر اکیپ‌های بازرسی، اکیپ‌های کشیک نیز مستقر هستند، اضافه کرد: تیم نظارتی وزارت بهداشت نیز بر فعالیت تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی نظارت می‌کند.

وی ادامه داد: بر اساس دستور عمل ابلاغ شده هدف از این مانور بازررسی صد درصدی از مراکز توزیع و تولید مواد غذایی، قنادی‌ها و مراکز عمومی مانند ترمینال‌ها، هتل‌ها و اماکن مشابه است.

مسوول برنامه سلامت نوروزی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه نظارت و بازرسی  300 درصدی بر روی مراکز بین راهی و در مدت ۴۵ روز و طی سه بازدید انجام می‌شود، گفت: بر روی مراکز عرضه قلیان نیز پوشش صددرصدی خواهیم داشت.

غلامی با بیان اینکه نظارت بر بهداشت فردی نیروهای فعال در بخش توزیع و تولید از اولویت‌های بخش نظارت و بازرسی است، گفت: همواره بحث ایمنی و نگهداری درست از مواد غذایی (افزودنی‌های مجاز خوراکی به مواد غذایی) از اولویت‌های وزارت بهداشت است.

وی ادامه داد: به مردم توصیه می‌شود بهداشت فردی را رعایت کنند و در مسافرت‌های خود از مراکز بین راهی خرید نکنند. همچنین در صورتی که با هرگونه تخلف بهداشتی مواجه شدند با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.
 
مسوول برنامه سلامت نوروزی وزارت بهداشت با بیان اینکه سال گذشته ۵۲۰ هزار مورد بازرسی و بازدید انجام شد، خاطر نشان کرد: ۹ هزار مورد متخلف معرفی شدند که بیشتر این تخلفات در بخش مواد غذایی بوده و یک هزار و ۲۰۰ مرکز متخلف توقیف شدند. هم‌چنین در سال گذشته۶۱۰ تن مواد فاسد کشف و معدوم شد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *