اقتصاد ایران با ثبات است

رئیس کل بانک مرکزی گفت: کاهش نرخ تورم در دوره ای که قیمت جهانی نفت هم کاهش یافته، نشان دهنده دستاوردی مهم در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش  سرویس اخبار بانکی سادس، ولی الله سیف صبح امروز (دوشنبه) و در پنجاه و ششمین مجمع سالانه بانک مرکزی که با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: اقتصاد ایران در ابتدای فعالیت دولت یازدهم با نرخ تورم بالا مواجه بود که با توجه به تاکیدات و اصرار رئیس جمهور مبنی بر کاهش نرخ تورم و تحقق نرخ تورم تک رقمی و انضباط مالی موفق شدیم این هدف را بدست آوریم.

 
وی افزود: دستاوردهای پولی و اقتصادی دولت یازدهم نه تنها در محافل عمومی و داخلی و کارشناسی ایران بلکه در محافل بین المللی هم مورد توجه بوده و صندوق بین المللی پول اخیرا از رشد اقتصادی ۶,۶ درصدی ایران خبر داده و شاخص های خود را در حوزه اقتصاد کلان به سمت بهبود اصلاح کرده است.

 
رئیس شورای پول و اعتبار گفت: نهادهای بین المللی به ویژه صندوق بین المللی پول به ثبات و دستاوردهای اقتصادی ایران در حوزه پولی و کلان اعتراف دارند.

 
وی اظهار داشت: همزمان انضباط مالی هم مورد تاکید بوده و در حال حاضر اقتصاد ایران با ثبات بوده  است ضمن اینکه  رفتارهای متغیر اقتصادی قابل پیش بینی است که درمنطقه و جهان بی نظیر محسوب می شود.

 
رئیس کل بانک مرکزی افزود: اگرچه این دستاوردها برای اقتصاد ایران موفقیت محسوب می شود اما همچنان برای استمرار روند رو به رشد اقتصاد ایران برنامه ریزی داریم و به اصلاحات بانکی و ساختاری توجه می کنیم.

 
سیف گفت: خوشبختانه تیم اقتصادی دولت بر موارد اصلاحات ساختاری و بانکی اشراف کامل دارد و برنامه ریزی کرده است و همه موفقیت ها با حمایت و تاکیدات رئیس جمهور حاصل شده است که با استمرار این حمایت ها و تلاش ها، تلاش می کنیم روند بهبود انضباط پولی و مالی پایدار شود و همچنان برای رشد اقتصادی پایدار و استمرار ثبات در بازار پولی و ارز تلاش می کنیم .

 
وی افزود: دولت یازدهم درابتدای فعالیت خود با افت شدید سرمایه گذاری و رشد اقتصادی منفی روبرو بود که خوشبختانه موفق شدیم این روند را تغییر دهیم و اقتصاد ایران تنها اقتصاد در منطقه و جهان است که از ثبات لازم بهره می برد و روند رو به رشد اقتصاد و همچنین ثبات در بازارهای اقتصادی و ثبات پولی و مالی استمرار خواهد داشت.

 
براساس مصوبه مجلس، ترکیب مجمع عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی شامل رئیس جمهور (رئیس مجمع)، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی کشور، دو نفر از وزرا به انتخاب هیئت وزیران است.

 
وظایف مجمع عمومی نیز شامل رسیدگی و تصویب ترازنامه بانک‌مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رسیدگی و اتخاذ تصمیم نهایی نسبت به گزارش های هیئت نظار، رسیدگی و اتخاذ تصمیم درباره پیشنهاد تقسیم سود ویژه، انتخاب اعضای هیئت نظار به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی، سایر وظایفی که طبق مقررات این قانون به عهده مجمع عمومی گذارده شده، می شود.

 
جلسات مجمع عمومی بانک حداقل سالی یک بار تا پایان تیر ماه و نیز در مواقع دیگر به نظر وزیر امور اقتصادی و دارایی یا به پیشنهاد رییس کل بانک‌مرکزی به دعوت وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل می شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *