بسته اخبار اجتماعی سادس در روز شنبه


تامین امنیت انتخابات 96، مشکلات پولی جمعیت هلال احمر و به دنبال آن سرنوشت استخدام 700 نیروی جدید در این سازمان مردم‌نهاد، افتتاح 10 ایستگاه مترو تا اواسط اردیبهشت در تهران و دستگیری چندمظنون در رابطه با سرقت خودروی حمل پول از جمله اخبار اجتماعی امروز سادس بود.

به گزارش سادس، تحریریه اجتماعی سادس، امروز شنبه و تا لحظه مخابره این خبر، حدود 50 خبر را روی خروجی خود قرار داده است که در ادامه، برخی از اخبار ویژه شش سرویس این حوزه آمده است:

موانع ساخت پلاسکوی «جدید»

“در این محدوده هرگونه ساخت و سازی که به عرصه اثر و بافت تاریخی با ارزش آن لطمه وارد کند، ممنوع است،….بدون شک هر گونه ساخت و ساز در این محل باید منطبق با طرح تفصیلی و طرح جامع تهران باشد،…ملک پلاسکو فاقد پروانه بوده و در حال حاضر نیز در حریم درجه 2 بافت تاریخی قرار دارد، براساس بند 2-13 ضوابط طرح تفصیلی مصوب برای شهر تهران، ضوابط ساخت و ساز در محوطه‌های اطراف بناهای تاریخی و فرهنگی تابع ضوابط و مقررات مصوب سازمان میراث فرهنگی است…”؛ این بخشی از گفته های محمد مهدی تندگویان نایب رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران درباره موانع ساخت پلاسکوی جدید است که می توانید جزییات آن را  در سرویس شهری سادس بخوانید. 

بهره‌برداری از متروی فرودگاه امام تا 15 فروردین

محمدباقر قالبیاف صبح امروز در آیین بهره‌برداری از 110 پروژه عمرانی، ترافیکی و سه نقطه منطقه 2، اعلام کرد: ما مصمم هستیم که خط 3 مترو را تکمیل کنیم و با تکمیل خط 3، جمعا 5 خط مترو به بهره‌برداری کامل می‌رسد و می‌توانیم ساخت سه خط دیگر مترو را با سرعت پیش ببریم.

تجمیع ساختمان‌های اداری آموزش و پرورش پایتخت

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ،در نشست خبری که به مناسبت برگزاری همایش ملی مدرسه ایرانی، معماری ایرانی ترتیب داده شده بود، گفت: ساختمان های اداری بلند داریم که به لحاظ اطفاء، شرایط مناسبی ندارند و در شورای مدیران بحث شد تا سازمان نوسازی مکانی را درنظر بگیرد و ادارات آموزش و پرورش تجمیع شوند و مجموعه ساختمان های اداری را در آنجا تجمیع کنیم که گزارش مکان یابی را باید تا پایان سال ارائه کنیم.

خشکسالی پولی در انبارهای امدادی

کمبودهایی که با فداکاری‌ امدادگران جبران می‌شود، ماجرای برداشت دوباره از ذخیره احتیاط، یکهزار و 400 میلیارد تومان نیاز انبارهای امدادی، مکاتباتی با سازمان برنامه و بودجه و سرنوشت جذب 700 تن نیروی جدید در هلال احمر از جمله مباحثی بود که رییس جمعیت هلال احمر  در گفت و گو با سادس به آنها پرداخته است. 

آماده‌باش 750 بازرس بهداشت محیط در نوروز

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، نحوه فعالیت کارشناسان بهداشت محیط در تعطیلات نوروز را تشریح کرد.

«شیشه» همچنان در صدر تماس‌ها با خط اعتیاد

به گفته رئیس مرکز توسعه و پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ضمن اشاره به تماس‌های برقرار شده با خط ملی اعتیاد گفت: تماس‌های مرتبط با مصرف محرک «شیشه» همچنان در صدر بوده و پس از آن «تریاک» و «هروئین» در رتبه‌های دوم و سوم تماس‌های مرتبط با این سامانه قرار گرفتند.

تشکیل هلدینگ بیمارستانی تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از آغاز شکل‌گیری هلدینگ بیمارستانی تامین اجتماعی خبر داد و گفت: از سیستم اداره هیئت مدیره‌ای بیمارستان‌ها انتظار کاهش هزینه داریم.

پیش بینی آسمان غبارآلود برای شهرهای صنعتی

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی از پیش‌بینی آسمانی غبارآلود برای شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد.

بازسازی صحنه سرقت مسلحانه صرافی با حضور رییس پلیس پایتخت

صحنه سرقت از صرافی در خیابان فردوسی  با حضور رییس پلیس پایتخت و رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ بازسازی شد. پنجشنبه هفته گذشته سه سرنشین یک دستگاه سواری پراید به صرافی ونیز، واقع در تقاطع خیابان تقوی و فردوسی رفته و با شلیک چندین تیر هوایی و یک تیر به پای صراف پس از سرقت مقداری ارز متواری شدند.

فرمانده ناجا: در تأمین امنیت انتخابات با کسی تعارفی نداریم

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه در بحث تأمین امنیت انتخابات با کسی تعارفی نداریم، گفت: اگر امنیت یک شهر یا استان در زمان انتخابات به مخاطره افتد، به هیچ عنوان از مسئولیت خود عدول نمی‌کنیم.

دستگیری چندمظنون در رابطه با سرقت خودروی حمل پول

رییس پلیس پایتخت جزییات دستگیری سارقان مسلح صرافی خیابان فردوسی و همچنین سرقت خودروی حمل پول بانک پاسارگاد را تشریح کرد.

ابتکار: کلید مذاکرات ایران با سازمان ملل ضرورت پشتیبانی از طرح‌های گرد و غبار است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن ارزیابی کیفیت نمایشگاه امسال محیط زیست، از انجام مذاکرات با کشورهای ایتالیا و آلمان خبر داد و افزود: کلید مذاکرات ما با نماینده سازمان ملل در مورد ضرورت پشتیبانی این سازمان از طرح‌های منطقه‌ای و ملی گرد و غبار است.

به گزارش سادس،  اخباری که در ادامه آمده است، تا لحظه مخابره این خبر، پنج خبر پربازدید امروز اداره اجتماعی سادس هستند که مورد نظر مخاطبان قرار گرفته‌اند:

دستگیری چندمظنون در رابطه با سرقت خودروی حمل پول 

موانع ساخت پلاسکوی «جدید»

بهره‌برداری از متروی فرودگاه امام تا 15 فروردین

پیش بینی آینده‌ای تاریک برای عمق اقیانوس‌ها

خشکسالی پولی در انبارهای امدادی

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *