سرمربی تیم ملی هاکی روی یخ: کویتی‌ها سر تیم ایران را بریدند!


هاکی روی یخ- ژاپن

سرمربی تیم ملی هاکی روی یخ با اشاره به اتفاقات پیرامون تیم ملی در رقابت‌های ژاپن معتقد است که در بازی‌های آسیایی بخصوص این رشته، همه چیز دست کویتی‌هاست و این بار هر چه کمیته ملی المپیک، فدراسیون اسکیت و کادر فنی تلاش کردند تا نشان دهند که دوتابعیتی‌ها ایرانی هستند و زیر پرچم کشور دیگری بازی نکرده‌اند، موفق نشدند.

کاوه صدقی در گفت‌وگو با سادس در مورد بازیکنان دو رگه تیم ملی هاکی روی یخ ایران در بازی‌های زمستانی آسیایی ژاپن اظهار کرد: در رشته‌های دیگر نیز ورزشکاران دورگه تنها با داشتن پاسپورت ایرانی به اختیار تیم های ملی درمی‌آیند. ما طبق این موضوع ایده گرفتیم و قوانین جهانی را هم خواندیم. در قوانین جهانی خیلی شفاف و روشن آمده که هر بازیکن باید ملیت یک کشور را داشته باشد و اینکه قبلا زیر پرچم  کشور دیگری بازی نکرده باشد. حتی اگر زیر پرچم کشور دیگری بازی کرده باید به مدت سه سال زیر پرچم هیچ کشوری بازی نکند تا بعد از آن بتواند برای یک کشور به میدان برود.

او ادامه داد: با توجه به این قانون، بازیکنان را از سراسر دنیا جمع کردیم و در کمپ‌های مختلف و در کشورهای مختلف آنها بازی کردند و توانستیم آنها را انتخاب و شناسایی کنیم. همه آن‌ها ایرانیانی هستند که تا حالا در هیچ کشوری و برای هیچ پرچمی بازی نکرده‌اند. تمامی آن‌ها دارای پاسپورت، شناسنامه  و کارت ملی ایرانی هستند و بیشتر آن‌ها حتی در جام‌های ایرانی نیز بازی کرده‌اند.

سرمربی تیم ملی هاکی روی یخ ایران تاکید کرد: در زمان ثبت نام نیز برای این تیم مشکلاتی پیش آمد و سبب شد که این موضوع به موقع انجام نشود و ما نامه‌نگاری‌های زیادی با فدراسیون جهانی و آسیایی داشتیم. این موضوعات را به آن‌ها خاطرنشان کردیم. گفتیم که ما بازیکنان را از سراسر دنیا جمع کرده‌ایم. گزارش مضاعفی نیز برای آن‌ها ارسال کردیم. آن‌ها قبول کردند که ما می‌توانیم در این بازی‌ها حضور داشته باشیم.

صدقی گفت: تمام پاسپورت‌ها به کمیته ملی المپیک دادیم. آن‌ها نیز اسامی را به کمیته برگزاری مسابقه‌ها ارسال و برای همه آی دی کارت صادر شد. وقتی آی دی کارت‌ها صادر می‌شود، بازیکنان حتی نیاز به ویزا برای حضور در آن کشور ندارند و اداره مهاجرت در همه جای دنیا آن‌ها را با آی‌دی کارت در آن کشور می‌پذیرد و آن‌ها به راحتی می‌توانند وارد کمپ المپیک شوند.

او به دست‌های پشت پرده کویت اشاره کرد و گفت: سه هفته قبل از برگزاری مسابقه‌ها، از طریق یکی از بازیکنان ما متوجه پستی مبنی بر اینکه کویتی‌ها از مسئول برگزاری اسکیت هاکی دعوت به عمل آورده‌اند، شدیم. آن‌ها مسئول کمیته مسابقه‌ها را به کویت بردند و اینکه حالا چه اتفاقی افتاده را نمی‌دانیم تنها می‌دانیم شکایتی مبنی بر استفاده از بازیکنان غیر ملی برای ایران مطرح شده است. ما حتی قبل از  برگزاری مسابقه‌ها به فدراسیون و کمیته المپیک این موضوع را اعلام کردیم اما به ما گفته شد که بی‌ربط حرف می‌زنند. خود نیز قوانین را خواندیم و همان طور که اشاره کردم به صراحت اعلام شده بود که با داشتن پاسپورت ایرانی می‌توان برای کشوری بازی کرد.

او گفت: بچه‌ها به محل برگزاری مسابقه‌ها رفتند ولی متاسفانه بعد از رسیدن به آنجا، نامه شکایت به دست ما رسید. اساس موضوع این است که در بازی‌های آسیایی بخصوص این رشته، همه چیز دست کویتی‌هاست. آنها حتی در حال حاضر که از طریق فدراسیون جهانی المپیک به دلیل مشکلات داخلی و مداخله دولت‌شان تعلیق شده‌اند، اما هنوز هم قدرت دارند. چون رییس کمیته اجرایی و معاون آن و معاون برگزاری مسابقه‌ها، کویتی هستند. بنابراین حلقه اصلی ورزش آسیا دست کویتی‌هاست و ما این را در این مسابقه‌ها متوجه شدیم.

او ادامه داد: آن‌ها عزم‌شان را جزم کرده‌اند و سفت و محکم خواستند که ایرانی‌ها با آن نفرات در این مسابقه‌ها شرکت نکنند. ما هم هرچه تلاش کردیم تا نشان دهیم که آن‌ها ایرانی هستند و زیر پرچم دیگری بازی نکرده‌اند، موفق نشدیم. بازیکنان ما مظلومانه و با ۹ نفر در اولین بازی حضور یافتند و بازی را یک بر ۷ به ماکائو واگذار کردند. آن‌ها همچنان در جدول مسابقه‌ها قرار دارند اما چون تعدادشان کمتر از ۱۵ نفر است نتایج‌شان در سایت مسابقه‌ها ثبت نمی‌شود. با این اوصاف بهتر هم هست که ثبت نشود.

او در پایان خاطرنشان کرد: در این مسابقه‌ها اولین اتفاقی که افتاد، توانستیم عضویت فدراسیون جهانی را بگیریم. همچنین برای بازیکنان ما در سطح دیویژن ۲ تجربه‌ای بود که توانستند با حریفان خود روبه‌رو شوند. باید این رقابت‌ها از جایی شروع می‌شد. هرچند که با ناداوری و اعمال نفوذهای غیر قانونی، سر تیم ایران را بریدند اما می‌توانستیم نتیجه شیرینی در این مسابقه‌ها بگیریم. به جرات می‌گویم که کمیته ملی المپیک و فدراسیون اسکیت و کادر فنی همه تلاش کردند اما نتیجه ای حاصل نشد. ما در جریان حاکم بر ورزش آسیا زندگی می‌کنیم و همه دنیا می‌بینند که در بیشتر ورزش‌ها مثل وزنه‌برداری، وزنه بالای سر می‌رود اما مورد قبول قرار نمی‌گیرد. کویتی‌ها باید بدانند که تازه شروع کار ماست. ما در مسابقه‌های بعدی با حواس جمع‌تر و در چارچوبی بهتر بازمی‌کنیم و انتقام جدی از بلایی که سر ما آوردند می‌گیریم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *