ارتباط "سایز شکم" با بیماری "کبد چرب"


یک فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد گفت: میان سایز شکم و میزان چربی کبد رابطه مستقیم وجود دارد.

دکتر محسن اسماعیلی در گفت‌وگو با سادس، با بیان اینکه کبدچرب یکی از زیر شاخه‌های سندرم متابولیک است، افزود: علاوه بر کبد چرب، چاقی، چربی، فشار خون، قند بالا و گرفتگی عروق نیز سایر شاخه‌های سندرم متابولیک هستند.

وی با بیان اینکه اگر افراد رژیم غذایی خود را رعایت نکنند و فعالیت فیزیکی مناسبی نداشته باشند، به کبدچرب مبتلا می‌شوند، اضافه کرد: در صورتی که کالری زیادی دریافت کنیم، به همان اندازه به کبدچرب مبتلا می‌شویم. همچنین با مصرف وعده‌های غذایی چرب و نداشتن فعالیت فیزیکی زمینه ابتلا به کبد چرب بیشتر در فرد فراهم می‌شود.

این فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد با بیان اینکه کالری دریافتی اضافه به صورت چربی در بدن ذخیره می‌شود، افزود: روزانه حداقل نیم ساعت فعالیت فیزیکی لازم است تا کالری‌های اضافی بدن سوزانده شود. این فعالیت باید طوری باشد که ضربان قلب افزایش پیدا کند.

اسماعیلی با بیان اینکه کبد چرب در بیمارانی که استعداد ژنتیکی چاقی یا قند بالایی دارند، بیشتر مشاهده شده است، گفت: بیماران با چربی خون بالا، پرفشاری خون و چاقی شکمی مستعد کبد چرب هستند. رابطه مستقیمی میان سایز و قطر شکم و چربی کبد وجود دارد و پرخوری و کم تحرکی چاقی شکمی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *