راهپیمایی 22 بهمن، انقلابی گری/جوان انقلابی نسل سوم و چهارم در قالب نیروی انتظامی

محدودیت های تردد برای وسایل نقلیه سبب می شد، که نیروی انتظامی با مردم برخورد داشته باشند، من در تمام طول روز بیست و دوم بهمن بدنبال این بود، تا چگونگی برخورد این ارگان را با مردم مشاهده کنم. اما در بسیاری موارد برخورد بسیار خوب آن ها را با مردم می دیدم، افراد موتور سوار که در بین راهپیمایان حرکت می کردند، سبب نا امنی و نارضایتی مردم را فراهم می کردند، اما در یک لحظه حضور سد نیروی انتظامی، نه با ابزار بی جان، بلکه با بدن خودشان در مقابل این تخلفات ایستاده بودند.
سرویس انتظامی سادس: سرمای هوا بقدر بود که هر کسی بتواند، به بهانه سردی پا از خانه بیرون نگذارد، ساعت حدود 9 صبح روز جمعه بیست و دوم بهمن وقتی از میدان امام حسین راهپیمایی را شروع کردم، پیر و جوان را از هر گوشه ای می دیدم که وارد مسیر راهپیمایی می شدند، شور هیجان جوانان و نوجوانانی که پدران شان نیز در جریان انقلاب نبودند، حس انقلابی گری را در وجودمان زنده می کرد. بر اساس اصول علم سیاست و اجتماع انقلابی، مانند انقلاب ما، که بر پایه های اعتقادی مردم استوار است، پس از گذشت چند سال و دور شدن از برخی از مسئولین و مردم از اصول اعتقادی سبب دوری آنان از انقلاب نیز می گردد. اما در انقلاب ایران به دلیل مهم بودن پای اعتقادی مردم، امام راحل و مقام معظم رهبری به فکر ارتقای و استحکام پایه های اعتقادی مردم بودند. به همین دلیل بعد از سی و هشت سال از انقلاب اسلامی حضور نسل های سوم و چهارم را در راهپیمایی 22 بهمن می بینیم. در میان حضور پر شور مردم ارگان های مختلف که بدنبال خدمت به مردم بودند مشاهده می شد. برخی از ارگان های تنها بدلیل خدمت به مردم در راهپیمایی حاضر بودند، یکی از این ارگان ها نیروی انتظامی بود.

البته تأمین امنیت برای گردهمایی بزرگی مانند 22 بهمن کار راحتی نیست، زیرا در این روزها که خرابکاران خارجی و داخلی به دنبال ناامنی هستند، حتی داعش نیز تحدید کرده است که بدنبال ایجاد نا امنی در راهپیمایی 22 بهمن است. در این بین تأمین امنیت امری حیثیتی است. از همان ساعت اولیه راهپیمایی آنچه بسیار چشم گیر بود، حضور نیروی انتظامی در جای جای مسیر راهپیمایی بوده است. حضوری تمام قد، همه ارگان های مختلف، نیروی انتظامی با تمام وجود حاضر بودند. اما آنچه جالب بود حضور نسل سوم و چهارم انقلاب در لباس نیروی انتظامی بود، آنقدر ریشه های اعتقادی مردم مستحکم و قوی است که جوانان را در صفوف اتصال به این ارگان می بینیم.

محدودیت های تردد برای وسایل نقلیه سبب می شد، که نیروی انتظامی با مردم برخورد داشته باشند، من در تمام طول روز بیست و دوم بهمن بدنبال این بود، تا چگونگی برخورد این ارگان را با مردم مشاهده کنم. اما در بسیاری موارد برخورد بسیار خوب آن ها را با مردم می دیدم، افراد موتور سوار که در بین راهپیمایان حرکت می کردند، سبب نا امنی و نارضایتی مردم را فراهم می کردند، اما در یک لحظه حضور سد نیروی انتظامی، نه با ابزار بی جان، بلکه با بدن خودشان در مقابل این تخلفات ایستاده بودند. ابتدا گمان کردم، هم اکنون دعوای سختی بین آن ها در می گیرد، اما مدیریت خوب نیروی پلیس سبب شد، به راحتی جوان موتور سوار متقاعد شده و برگردد. شاید یکی از دلایل متقاعد شدن آن جوان، حضور نیروی انتظامی با جان بر کف، در مقابل او بود، و البته لحن نرم او بی تأثیر نبود. این در حقیقت مصداق امر به معروف است، زیرا هنگامی که امربه معروف به مرحله زبانی می رسد، طبق آیه قرآن و دستور خدا به حضرت موسی، ابتدا با زبان نرم باید امر به معروف نمود. این نشان دهنده انقلابی گری و اخلاق انقلابی در نیروی جوان نسل سوم و چهارم انقلاب است، که در ارگان ها مختلف با به عرصه خدمت می گذارد و در زیر سایه تعالیم اسلام و قرآن و اهل البیت و فرمامین مقام معظم رهبری و امام راحل رشد و نمو می یابد.

حامد آزادی

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *