دستگیری ۹سارق در شهرستان های آذربایجان شرقی با بیش از ۵۰فرقه سرقت

ماموران نیروی انتظامی ۹ سارق را با بیش از 50 فقره سرقت در شهرستان های استان دستگیر کردند.

به گزارش سادس به نقل از خبرنگار مهر، ماموران نیروی انتظامی آذربایجان شرقی در راستای تامین امنیت عمومی و با اجرای عملیات های جداگانه، ۹ سارق را در شهرستان های تبریز، اسکو، و عجب شیر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی کردند.

انهدام باند کیف قاپ و سارقان زورگیر در تبریز

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی در همین خصوص ظهر یکشنبه به خبرنگاران گفت: در پی افزایش وقوع کیف قاپی و زورگیری در تبریز، بررسی موضوع به پلیس آگاهی استان ارجاع و تیمی از کارآگاهان پلیس تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.

سردار علی محمدی در تشریح جزئیات این خبر افزود: با شروع تحقیقات تخصصی کارآگاهان، سرانجام سرنخ هایی از یکی از سارقان به دست آمد و خانمی که با پوشش مردانه به عنوان ترک نشین موتور سیکلت اقدام به کیف قاپی می کرد، با مراقبت های نامحسوس، شناسایی و در عملیاتی ضربتی به همراه راکب موتور سیکلت دستگیر شدند.

وی ادامه داد:‌ کیف قاپان دستگیر شده در تحقیقات اولیه منکر انجام سرقت ها شدند ولی با توجه به اسناد و مدارک ارائه شده لب به سخن گشوده و اعتراف کردند که در این مدت، ۳۰ فقره کیف قاپی در شهر تبریز انجام داده و اموال سرقتی را بین یکدیگر تقسیم می کردند.

سردار محمدی در ادامه به دستگیری باند سارقان زورگیر در تبریز نیز اشاره و خاطر نشان کرد: در پی افزایش زورگیری و سرقت از مغازه های سطح شهر شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با اشاره به منهدم شدن باند سه نفره سارقان زورگیر با هشت فقره سرقت افزود: باند سارقان زورگیر با استفاده از قمه و چاقو در ساعات پایانی شب، مغازه های مورد هدف را شناسایی و با تهدید و زورگیری نسبت به سرقت لوازم و وجوه نقد از مغازه ها اقدام می کردند.

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی در پایان خاطر نشان کرد: اعضای باندهای دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

دستگیری سارق داخل خودرو در حین سرقت در اسکو

فرمانده انتظامی شهرستان اسکو نیز از دستگیری سارق داخل خودرو در حین سرقت در شهر جدید سهند خبر داد و گفت: اکیپ گشت کلانتری سهند در حین گشت زنی و کنترل خودروهای پارک شده در کنار خیابان متوجه حرکات مشکوک یک نفر شدند که درب کاپوت یک دستگاه خودروی سواری سمند را باز می کرد.

سرگرد محمد نعمتی در ادامه افزود: این فرد نیز بلافاصله پس از مشاهده پلیس قصد فرار داشت که با شیوه های خاص پلیسی دستگیر و پس از انتقال به کلانتری، در بازجوئی های علمی پلیس به چند فقره سرقت خودرو اعتراف کرد که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اسکو در پایان تاکید کرد: مالکان خودروها باید ضمن تجهیز وسایل نقلیه به وسایل هشدار دهنده و ایمنی مانند دزدگیر و قفل فرمان، با رعایت هشدارهای انتظامی و ایمنی مانند پرهیز از پارک نمودن خودرو در نقاط تاریک و خلوت، از وقوع سرقت خودرو پیشگیری کرده و در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری ۳ نفر سارق با ۱۲ فقره سرقت در عجب شیر

دستگیری سه سارق سابقه دار و کشف ۱۲ فقره سرقت نیز خبری بود که فرمانده انتظامی شهرستان عجب شیر ضمن اعلام آن به خبرنگاران گفت: در پی گزارش وقوع چند فقره سرقت منزل، مغازه و اماکن خصوصی در سطح شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ رحمان عبدی در ادامه افزود: در همین راستا واحدهای گشت محسوس و نامحسوس پلیس در سطح شهر ستان فعال شده و با انجام اقدامات گسترده پلیسی و بررسی آثار و علائم به جا مانده در صحنه های سرقت، سه سارق را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه آنها را دستگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده به ۱۲ فقره سرقت منزل، مغازه و سایر اماکن خصوصی اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شدند.

سرهنگ عبدی درپایان ازشهروندان خواست درجهت پیشگیری ازسرقت به توصیه و هشدارهای پلیسی توجه داشته ودرصورت اطلاع از هر گونه سرقت و یا تردد افراد مشکوک مراتب راسریعاً باشماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *