هفتمی یخ‌نورد ایرانی در جام‌جهانی ایتالیا


کوهنورد

محمدرضا صفدریان با ثبت سومین رکورد برتر به مرحله نهایی رقابت‌های جام‌جهانی یخ‌نوردی ایتالیا (سرعت) راه یافت و عنوان هفتمی را کسب کرد.

به گزارش سادس و به نقل از فدراسیون کوهنوردی، چهارمین مرحله از رقابت‌های جام جهانی یخ‌نوردی در شهر «رابینستن» ایتالیا امروز با رقابت ورزشکاران در دو بخش مردان و زنان آغاز شد.

در ماده سرعت این رقابت‌ها چهار ورزشکار ایرانی به مرحله نهایی این مسابقات صعود کردند. محمدرضا صفدریان با رتبه ۳ و با زمان ۹.۶۳ و ثبت سومین رکورد برتر راهی ، محسن بهشتی با رتبه ۹، مجتبی هاشمی با رتبه ۱۳ و مسعود زینالی نیز با رتبه ۱۴ به مرحله نهایی مسابقات سرعت جام جهانی راه یافتند.

در پایان مسابقات ماده سرعت مردان  مقام‌های اول تا ششم به ورزشکاران روس رسید، صفدریان هم هفتم شد.

در فینال این رقابت‌ها که طی ۳ مرحله انجام شد مسعود زینالی ۱۱، محسن بهشتی ۱۲ و مجتبی هاشمی نیز در رده ۱۸ قرار گرفتند.

در مرحله مقدماتی جام جهانی سرعت در رابینستن نتایج زیر برای بانوان ورزشکار کشورمان ثبت شد:

زینب موسوی رتبه ۹، شبنم اسدی رتبه ۱۱، آلاله قاسمی رتبه ۱۶ ، الناز ملکی رتبه ۱۸ و همچنین بیتا زنجانی با رتبه ۱۹ از راه یابی به مرحله نهایی بازماند.

همچنین در مسابقات مقدماتی لید نیز سه نفر از بانوان کشورمان به مرحله نیمه نهایی راه یافتند. در مرحله مقدماتی لید بانوان «شبنم اسدی» در رده دهم و «آلاله قاسمی» به اتفاق «زینب کبری موسوی» در رده مشترک دوازدهم قرار گرفته، هرسه به نیمه نهایی راه یافتند. همچنین «الناز ملکی» و «بیتا زنجانی» با رتبه ۳۴ و ۳۵ از صعود بازماندند.

در مرحله نیمه نهایی این مسابقات با حضور سه تن از بانوان یخنورد کشورمان برگزار و در پایان شبنم اسدی در رده دهم، آلاله قاسمی سیزدهم و زینب موسوی در رده هفدهم ایستادند. بدین ترتیب ورزشکاران کشورمان از راهیابی به فینال ماده لید بازماندند.

در رده مردان نیز ۵۸ ورزشکار در دو گروه به رقابت پرداختند که در پایان و در گروه ۱ ورزشکاران کشورمان به نتایج زیر دست یافتند:

مسعود زینالی ۱۲
مجتبی هاشمی ۱۷
محمد وفایی ۲۳
محسن بهشتی ۲۵

گروه ۲:
محمدرضا صفدریان ۱۱
مجتبی ثقفی ۱۳
سعید محمودی ۱۹
پویا شاهرخ ۲۲
مهدی پهناور ۲۶

این رقابت ها صبح فردا (یکشنبه) با نیمه نهایی ماده لید مردان و فینال مردان و زنان پایان خواهد یافت.
انتهای پیام

if (document.currentScript) {

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *