مبادا گول ظاهرسازی‌های آمریکای خون‌آشام را بخورید

امام جمعه موقت تهران خطاب به ظریف و تیم همراهش گفت: باید بگویم شما با روح ظریف‌تان سروکار با عناصری قلدر (آمریکا) دارید؛ خداوند به شما اجر و یاری رساند که مبادا در یک گام، سخن و عمل در مقابل ظاهرسازی‌های این قلدر خون‌آشام، گول بخورید.

به گزارش سادس ، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به مصادره ۲ میلیارد دلار دارایی ایران از سوی یک دادگاه آمریکایی، اظهار کرد: ما به کشورهای مختلف از همین تریبون اعلام می‌کنیم پول‌های‌تان را از بانک‌های آمریکایی بیرون بکشید وگرنه بانک‌های آمریکایی لخت‌تان می‌کنند.

وی ادامه داد: به آقای ظریف و همراهانش باید بگویم شما با این روح ظریف‌تان سروکار با چه عناصر قلدری دارید که خداوند به شما اجر دهد و یاری کند که مبادا در یک گام، سخن و عمل در مقابل ظاهرسازی این قلدر خون‌آشام (آمریکا) گول بخورید.

وی گفت: اقداماتی از این دست را نه فقط آمریکا بلکه رژیم اشغالگر قدس، آل سعود خبیث و برخی کشورهای اروپایی که دنباله‌رو ‌آمریکا هستند انجام می‌دهند و باید با همان چشمی که به آمریکا نگاه می‌کنیم به این رژیم و کشورها نگاه کنیم.

موحدی کرمانی در ادامه خطبه دوم نماز جمعه، اظهار کرد: باید چند تا مدال به آمریکایی‌ها به خاطر اقداماتشان بدهیم و امیدواریم این صحبت‌ها به گوش آنها برسد. آنها بابت به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان در نقاط مختلف دنیا از آنها عذرخواهی نمی‌کنند. در مذاکرات هسته‌ای تعهد می‌کند اما همزمان تعهدش را زیر پا می‌گذارد. به قواعد بین‌المللی پایبند نیست. به هواپیمای مسافربری ایران در آسمان شلیک می‌کنند و در مقابل به خلبان قاتل مدال می‌دهند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها در امور داخلی کشورها دخالت می کنند. از شاه معدوم ایران در مقابل خواست مردم حمایت کردند، به داعش کمک مالی و تسلیحاتی می‌کنند و از عربستان در مقابل مردم مظلوم یمن حمایت می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران خطاب به دنیای اسلام، گفت: آمریکا دشمن اسلام و قرآن است چون با تمام وجود از رژیم اشغالگر قدس حمایت می‌کند و به تروریست‌ها کمک مالی و تسلیحاتی می‌رساند. آمریکا منافق است؛ چرا که به ظاهر با تروریست‌ها مخالفت می‌کند اما در پنهان به آنها کمک می‌کند. وقتی تروریسم به اروپا می‌رود ترور را فریاد می‌زند اما وقتی در سوریه کشتار به راه می‌اندازد به آنها احسنت می‌گوید.

موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: آمریکا اسلام‌ستیز، شیعه‌ستیز و ایران‌ستیز است؛ چرا که ایران،‌ ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: ‌آمریکایی‌ها به خودشان اجازه می‌دهند سلاح اتمی داشته باشند، اما کشورها را از داشتن سلاح معمولی منع می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود شهادت شهید ناظری از فرماندهان نیوی دریایی سپاه را تسلیت گفت و او را فردی شجاع، پرجرأت و قدرتمند خواند و دعا کرد که خدایش با اهل بیت (ع) او را محشور کند.

وی همچنین شهادت مصطفی بدرالدین از فرماندهان لبنانی در سوریه را تسلیت گفت.

موحدی کرمانی با اشاره به اظهارات سردار سلامی،‌ جانشین فرماندهی کل سپاه که به آمریکا و شرکا و متحدانش در منطقه نسبت به نزدیک شدن به تنگه هرمز هشدار داده بود، گفت: آمریکایی‌ها باید از ادبیات تهدیدآمیز بپرهیزند وگرنه طبق قوانین بین‌المللی عبور از تنگه هرمز را به روی آنها خواهیم بست.

وی در ادامه سخنانش پدیده قاچاق را بسیار خطرناک توصیف کرد و آن را ضربه‌ای محکم به اقتصاد کشور دانست و افزود: مسئولان مربوطه باید با قاطعیت با این پدیده شوم برخورد کنند.

موحدی‌کرمانی با اشاره به تحولات عراق، اظهار کرد: نیروهای بسیج مردمی و نیروهای نظامی عراق اخیراً شکست‌های پی‌درپی را متوجه داعش کرده و ۲۰۰ نفر از آنها را به هلاکت رساندند.

به گزارش ایسنا، امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه با تأکید بر پرهیز از هوای نفس و فراموش کردن خداوند در انجام امور و پیشبرد زندگی، اظهار کرد: تکیه بر «من» یعنی از خدا بریدن و به طاغوت پیوستن.

وی با تبریک ایام شعبانیه گفت: باید بکوشیم دل‌های خود را در این ماه زنده کنیم و این یعنی از حسد و حب دنیا خودداری کردن.

وی تاکید کرد: در این ماه باید به یاد فقرا باشیم و اگر می‌خواهیم از شفاعت رسول اکرم (ص)‌ برخوردار شویم باید بکوشیم تا راه او را پیش گیریم.

وی بر آشنایی بر قرآن و عمل به آن در جامعه تاکید کرد.

موحدی کرمانی با اشاره به انتصاب علی عسگری به عنوان رئیس جدید صداوسیما، گفت: انتخاب ایشان را تبریک می‌گویم. آقای عسگری باید بداند بار سنگینی روی دوشش دارد. دستورات مقام معظم رهبری به مسئول قبلی صداوسیما را باید اجرا کند و دستورات همان دستورات قبلی است.

وی گفت: مسأله صداوسیما بسیار مهم است. صداوسیما دستگاه سیار است و همه آحاد جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان را در برمی‌گیرد؛ بنابراین باید مراقب باشیم صحنه‌های مبتذل و مهیج ارائه ندهید و به جوانان رحم کنید.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *