ایجاد امنیت عمومی در جامعه نوعی حق الله است

 

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: امنیت عمومی در جامعه نوعی حق الله است و امروز پلیس به عنوان کارآمدترین نیروی حاضر به طور پیوسته در میادین مختلف مشاهده می شود.

 

به گزارش سادس به نقل ازپایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام و المسلمین “سیدکاظم مدرسی” در جمع مسئولان و فرماندهان پلیس استان یزد با بیان اینکه بحث در مورد پلیس هم از لحاظ متون اسلامی و هم از لحاظ خدمات اجتماعی بسیار پردامنه و گسترده است افزود: با نگاه کلی به وظایف پلیس می توانیم به این نتیجه برسیم که وظایف ناجا به دو بخش دفاع از حق الناس و دفاع از حق الله تقسیم می شود.

وی با بیان اینکه ایجاد امنیت عمومی در جامعه نوعی حق الله است خاطرنشان کرد: امروز و در زیر سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی، پلیس به عنوان کارآمدترین نیروی حاضر به طور پیوسته در میادین مختلف مشاهده می شود.

حجت الاسلام و المسلمین مدرسی با بیان این مطلب که تامین امنیت نظام و دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران حق الله بزرگی است، افزود: دفاع از حق الناس نیز الزامات و شرایطی را دارد که یک مامور پلیس قبل از ماموریت ها باید هدف خود را بداند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ضمن اشاره به اینکه حق الناسی که پلیس با آن سر و کار دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است تصریح کرد: هرگونه اقدام پلیس به عنوان تامین، حفظ و دفاع از حق الناس مطلوب دین، قرآن و شریعت است.

وی ضمن اشاره به کاهش محسوس جرایم در استان یزد به ویژه سرقت های مهم و به عنف خاطرنشان کرد: طرح پلیس در جمع آوری معتادان تابلو و افرادی که چهره شهر را مخدوش می کنند بسیار خوب بوده و این مهم باید برای مردم تبیین شود.

حجت الاسلام و المسلمین مدرسی مبارزه با موادمخدر را دارای اهمیت بسیار بزرگی دانست و گفت: اعتیاد بسترساز بسیاری از جرایم از جمله؛ سرقت، فساد و فحشا در جامعه می باشد و لازم است همگان به طور جد در مبارزه با این معضل پلیس را یاری کنند.

وی با بیان اینکه مسئولیت های پلیس بسیار سخت و گسترده است و نیاز به کمک و پشتیبانی همه جانبه دارد اظهار کرد: تعامل و همکاری مسئولان و مردم با نیروی انتظامی بسیار ضروری و مهم است؛ چون پلیس پشتیبان نظام است.

حجت الاسلام و المسلمین مدرسی با بیان اینکه هر چه رتبه معنوی را در جامعه افزایش دهیم رتبه جرایم کاهش پیدا خواهد کرد، افزود: هر چه حرکت های نادرست در قالب فرهنگ وارد جامعه شود، کار پلیس مشکل تر خواهد شد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در پایان تصریح کرد: امروز افتخار می کنیم که پلیس جمهوری اسلامی ایران به برکت نظام اسلامی یکی از نیروهای مددکار کشور، اسلام و مقام معظم رهبری است.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *