کشف ۱۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ۴۸ ساعت

 معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از کشف ۱۸ میلیارد ریال کالای خارجی قاچاق و دستگیری ۳۷ نفر در این رابطه طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.
 سرهنگ “جهانگیر کریمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: از آنجا که براساس فرمایشات مقام معظم رهبری یکی از راه های تحقق شعار “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” مبارزه جدی و قاطعانه با ورود و توزیع بی رویه کالاهای خارجی قاچاق به کشور است به همین جهت از ابتدای امسال، قرارگاه ویژه ای برای مقابله با این جرم در ستاد فرماندهی انتظامی استان تشکیل شد و پلیس به طرح های خود در این زمینه شدت عمل بیشتری بخشید.

وی افزود: در همین راستا طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا، به مدت ۴۸ ساعت توسط کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان در سطح استان به اجرا گذاشته شد.

این مقام مسئول، عنوان داشت: در پایان این طرح، ۱۶ محموله بزرگ کالای قاچاق شامل سیگار، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، مواد محترقه، پوشاک، پتو، اسباب بازی، کفش، کالسکه بچه و برنج و چای کشف شد.

سرهنگ کریمی ارزش برآورد شده کالاهای کشف شده را ۱۸ میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این رابطه، ۱۶ دستگاه خودروی سبک و سنگین توقیف شد و ۳۸ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده  تحویل مراجع قضائی شدند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی با بیان این که قاچاق کالا یکی از موانع بزرگ بر سر راه اقتصاد مقاومتی است، گفت: ورود بی رویه کالاهای خارجی قاچاق باعث نابودی تولید داخلی و بیکاری کارگران و نا امنی برای سرمایه گذاران داخلی خواهد شد که در این راستا از عموم مردم انتظار داریم ضمن عدم خریداری و استفاده از این گونه کالاها، هرگونه اطلاع و گزارشی از تهیه، توزیع و ورود کالاهای خارجی قاچاق دارند مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به اطلاع پلیس برسانند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *