بسته اخبار اجتماعی سادس در روز یکشنبه


"کشور از کف فقر مطلق رد شده است"، "آغاز استعلام بسته‌های پیشنهادی تعرفه‌های پزشکی 96"، "ادامه تشدید برخورد با مشمولان غایب سربازی" و "توقف پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه" از مهم‌ترین اخبار اداره اجتماعی در روز یکشنبه 19 دی است.

به گزارش سادس، اداره اجتماعی سادس، امروز (یکشنبه 19 دی)، مهم‌ترین اخبار این حوزه را روی خروجی خود قرار داد که برخی از آنها را در زیر می‌بینید.

مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی و مهدهای کودک تهران فرداهم تعطیل شدند

محمد رستگاری معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو با سادس گفت: امروز یکشنبه در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران اعلام شد: مهدکودک‌ها، پیش دبستانی‌ها و دبستان‌ها در تمام شهرهای استان تهران به جز فیروزکوه، دماوند و پردیس فردا دوشنبه به دلیل آلودگی هوا تعطیل شدند.

کشور از کف فقر مطلق رد شده است

بر اساس گزارش سرویس خانواده سادس، پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شب گذشته با موضوع سه مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی با محوریت اعمال توجه بیشتر به مددجویان به تشریح این سه مصوبه پرداخت.

کلنگ‌زنی کمپ جوانان با افتتاح دومین پایتخت جوانان جهان اسلام در شیراز

سرویس خانواده سادس همچنین از کلنگ زنی نخستین کمپ جوانان در شیراز خبر داد؛ رضا حجتی مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با سادس در اینباره گفت: مراسم کلنگ‌زنی نخستین کمپ جوانان در ایران همزمان با افتتاحیه دومین پایتخت جوانان جهان اسلام (۱۹و ۲۰ دی ماه) با حضور وزیر ورزش و جوانان در شیراز برگزار می‌شود. کمپ جوانان شامل محل اسکان، سالن همایش، جلسات، کلاس‌های متعدد، سالن‌های ورزشی و امکانات تفریحی و زمین‌های بازی می‌شود. در واقع دارای امکاناتی مانند کمپ‌های جوانان در سراسر نقاط دنیاست و برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، اجتماعی و علمی در آن اجرا خواهد شد.

اجرای فاز دوم توانمندسازی زنان سرپرست خانوار کمتر از ۶۵ سال در 15 استان

علاوه بر این در مورد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار کمتر از 65 سال، سوسن باستانی معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار خانواده سادس، به تشریح جزییات طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار پرداخت و از اجرای مرحله دوم این طرح در استان‌های دارای میانگینی بالاتر از سطح میانگین کشوری در شاخص تعداد زنان سرپرست خانوار زیر ۶۵ سال خبر داد.

آغاز استعلام «بسته‌های پیشنهادی تعرفه‌های پزشکی 96»

اما دیگر خبر مهم این سرویس مربوط به بسته‌های پیشنهادی تعرفه‌های پزشکی است که میکاییلی، سرپرست دفتر بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت وگو با سادس، از آغاز استعلام اطلاعات و بسته‌های پیشنهادی تعرفه‌های پزشکی خبر داد و گفت: مسلما زمانی که دولت و بیمه‌ها به شدت بدهکارند، هزینه‌ها افزایش یافته و دولت اوراق قرضه منتشر می‌کند تا بدهی‌ها را تسویه کند، عملا رشد تعرفه‌ها بسیار مشکل است.

ادامه تشدید برخورد با مشمولان غایب/ ارسال 15 هزار اخطاریه به غایبان

سردار ابراهیم کریمی جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در گفت‌وگو با سادس، از صدور بیش از 15 هزار اخطاریه کتبی به مشمولان غایب خبر داد.

وی درباره روند طرح تشدید برخورد با مشمولان غایب که از نیمه دوم امسال آغاز شده است، گفت: طرح تشدید برخورد با مشمولان غایب با هدف تعیین تکلیف وضعیت سربازی مشمولان غایب از مدتی قبل در دستور کار قرار گرفته و در فاز نخست اجرای آن برای اکثریت مشمولان غایب پیامکی صادر و از آنان خواسته شد تا وضعیت سربازی خود را مشخص کنند.

تشریح مصوبه جدید کمیسیون ماده 5 درمورد «باغات کن»

یکی از اخبار سرویس شهری سادس، امروز به بحث باغات کن اختصاص داشت که در اینباره، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با سادس، جزئیات مصوبه کمیسیون ماده 5 در مورد باغات کن را تشریح کرد و گفت: موضوع ساماندهی اراضی و باغات کن و همچنین محدوده سکونتگاهی آن از دو سال قبل در دستور کار شورا و کمیسیون شهرسازی قرار داشت و با توجه به اینکه این  محدوده کن به مجموعه گسترده‌ای از آسیب‌های اجتماعی و فضای ناامن شهری بدل شده بود، ساماندهی آن در دستور قرار داشت.

لزوم افزایش تعداد ناظران دامپزشکی در مرغداری‌ها

دیگر خبر مهم حوزه شهری، اظهار نظر استاندار تهران در مورد بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است که خواستار افزایش تعداد ناظران دامپزشکی در مرغداری‌ها شده است.

سیدحسین هاشمی، استاندار تهران امروز در جلسه شورای استانی پیشگیری از آنفلوآنزای حاد پرندگان که با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان دامپزشی کشور برگزار شد، تاکید کرد که پایش مستمر بر وضعیت سلامت مرغ و طیور عرضه شده در فروشگاه‌ها و محل‌های توزیع انجام شود.

از مشکلات شهری نسیم‌شهر تامکاتبه شهردار با وزارت کشور برای حل مشکلات شهرهای اطراف پایتخت

خبرنگار سادس در این گزارش به مشکلات نسیم‌شهر، یکی از شهرهای اطراف تهران پرداخته است. نسیم شهر شهری است در کمتر از 20 کیلومتری پایتخت، که با وجود نزدیکی به تهران از لحاظ امکانات در سطح بسیار پایینی قرار دارد. نسیم شهر که تا چندی پیش آن را با نام اکبر آباد می‌شناختند و هنوز هم برخی افراد این شهر را با این عنوان خطاب می‌کنند، حدود 200 هزار نفر جمعیت دارد و با جدا شدن از بخش رباط کریم در سال 89 با دستور استاندار وقت به عنوان مرکز شهرستان بهارستان محسوب می‌شود.  این شهر امروز همچنان درگیر مشکلات مبتلابه خود و بی توجهی مسولان استانی برای رفع مشکلاتش است، به طوریکه شهردار نسیم شهر علی‌رغم بیان پیشرفت‌های چشمگیر این شهر از مکاتبه‌اش با وزارت کشور برای حل مشکلات شهرهای اطراف پایتخت خبر داده است.

توقف پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه

خبر مهم سرویس محیط زیست سادس، مربوط به موضوع پرچالش دریاچه ارومیه است. مسعود تجریشی، مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه که پیش از این گفته بود ستاد احیای دریاچه ارومیه 14 ماه است که یک ریال دریافت نکرده است، این بار از توقف پروژه‌های مصوب هیئت دولت در راستای احیای دریاچه اررمیه خبر داد.

خبر ابتکار از «قطع گاز ادارات وزارت نفت تا اطلاع ثانوی»

یکی از اخبار سرویس محیط زیست به پیام تلگرامی ابتکار مربوط است؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پیام تلگرامی خود از نامه و دستور مدیر عامل شرکت ملی گاز برای قطع شدن گاز تمامی ساختمان‌های وزارت نفت و شرکت‌های تابع در شهر تهران تا اطلاع ثانوی خبر داد.

افزایش آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی ادامه دار است

احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با سادس، از افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای بزرگ و صنعتی بویژه تبریز، تهران، کرج، اصفهان، اراک و مشهد تا فردا خبر داد. لازم بذکرست که امروز شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز از تداوم آلودگی تهران و رسیدن به شرایط ناسالم برای همه گروه‌های سنی هشدار داد.

میزان مصرف “عوامل خطر تغذیه‌ای ایرانی‌ها” اعلام شد

خبر مهم سرویس سلامت به عوامل تغذیه‌ای ایرانیان اختصاص داشت که هدایت حسینی، رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور در گفت‌وگو با سادس، با اشاره به دو تحقیق ملی صورت گرفته، از مشخص شدن میزان مصرف عوامل خطر تغذیه‌ای ایرانیان خبر داد و افزود: نتایج طرح ملی مشترک تعیین میزان دریافت نمک و سدیم، قند و انواع روغن و چربی با تاکید بر اسیدهای چرب ترانس و اشباع میان انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور، معاونت بهداشت وزارت بهداشت و سازمان جهانی بهداشت، توسط انستیتو تحقیقات اعلام شد.

به گزارش سادس، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در روز یکشنبه 19 دی تا زمان ارسال این خبر، به شرح زیر است:

خودکشی در متروی شریف

ادامه تشدید برخورد با مشمولان غایب/ ارسال 15 هزار اخطاریه به غایبان

آغاز استعلام «بسته‌های پیشنهادی تعرفه‌های پزشکی 96»

کشور از کف فقر مطلق رد شده است

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *