موافقت عربستان با افزایش سهمیه حجاج

دولت عربستان سعودی که سال گذشته با کارشکنی و مانع تراشی از حضور حجاج ایرانی برای انجام فریضه حج جلوگیری کرده است به تازگی اعلام کرد که سهمیه حجاج عربستانی و حجاجی که از کشورهای دیگر برای ادای حج تمتع سالجاری به این کشور سفر می کنند را افزایش می دهد.
«محمد بنتن» وزیر حج عربستان در این باره گفت: وزارت حج عربستان در سال جاری به تناسب ظرفیت و گنجایش ممکن تعداد حجاج را افزایش می دهد و تسهیلات بیشتری را ارائه خواهد کرد.

به گزارش سادس به نقل از نامه نیوز، دولت ریاض پیشتر مدعی شده بود که از ایران و سایر کشورهای اسلامی دعوت کرده است برای شرکت در نشست‌ برنامه ریزی شده با روسای هیات‌های دفاتر امور حج به منظور تنظیم و سازماندهی سفر حجاج برای مناسک حج سال آینده شرکت کنند، اما این ادعا از سوی مقام های کشورمان رد شد .

بنا بر اعلام ریاض وزیر حج و عمره عربستان سعودی، با بیش از ۸۰ کشور برای بررسی جزئیات برگزاری مناسک حج وارد گفت و گو شده است.

مهر ماه ۹۴ به دلیل سوء مدیریت مسئولان سعودی، در مناسک رمی جمرات در منا، صدها تن از زائران خانه خدا از جمله صدها تن از حجاج ایرانی جان باختند. مقام های ریاض مدعی هستند در فاجعه منا حدود ۷۷۰ نفر جان باختند، این در حالی است که رسانه های معتبر بین المللی آمار قربانیان این حادثه را ۲ هزار و ۴۲۶ تن اعلام کردند.

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت کشورمان، ۴۶۱ زائر ایرانی در این حادثه جان باختند.

فاجعه منا چند روز پس از آن روی داد که بر اثر سقوط جرثقیل در مکه بیش از ۱۰۰ زائر کشته و ۲۰۰ تن دیگر زخمی شدند. در همان سال دو حادثه آتش‌سوزی مهیب نیز در دو هتل در شهر مکه روی داد که در این حوادث نیز چندین زائر زخمی شدند.

همچنین مقام های سعودی سال گذشته با مانع تراشی و کارشکنی و طرح پیش‌شرط‌های عجیب برای حضور حجاج ایرانی در مراسم حج سال ۹۵، مانع از حضور آنها در این مراسم معنوی شدند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *