پدیده؛ تیم بدون شگفتی و سورپرایز


دیدار تیم های فوتبال پدیده و ذوب آهن

پدیده در لیگ شانزدهم همانند دو سه فصل اخیر عمل کرده و شگفتی یا پدیده‌ای برای لیگ برتر محسوب نمی‌شود. تنها نکته منفی آمار آنها در این فصل نسبت به سالهای قبل، شکست مقابل دو تیم پرطرفدار پایتخت، یعنی استقلال و پرسپولیس است.

به گزارش سادس، در بخش دوازدهم بررسی آمار و ارقام تیم‌های لیگ شانزدهم تا پایان نیم فصل نخست، نوبت به پدیده مشهد رسیده که با ۱۶ امتیاز در رده دوازدهم جدول رده بندی قرار گرفته است.
کلیات
پدیده مدل لیگ شانزدهم با پدیده فصل‌های گذشته که یقه تیم‌های مدعی را می‌گرفت فاصله چندانی نگرفته ولی تا اینجای کار نتوانسته انتظارات را برآورده کند. این تیم که تاکنون به استقلال تهران و پرسپولیس نباخته بود، این فصل مقابل هردوی آنها شکست خورد تا دیگر نتواند مانند چند فصل اخیر گربه سیاه تیم‌های پایتخت باشد.
آنها در این چند سال که در لیگ برتر حضور دارند، همواره نتایج متوسطی کسب کرده بودند که نه استرس سقوط داشتند و نه دغدغه‌ای برای کسب سهمیه ولی امسال اوضاع طوری دیگر رقم خورده و شرایط این تیم کمی به هم ریخته است و احتمال دارد که در نیم فصل دوم برای بقا با رقبایش مبارزه کند.

مدیریت
باشگاه پدیده از سر بدشانسی از همان ابتدا که به لیگ برتر صعود کرد، بخاطر مشکلاتی که برای شرکت حامی‌اش پیش آمد با مشکلات مالی عدیده‌ای روبرو شد. البته در حال حاضر اوضاع این تیم خیلی بهتر از سال ابتدایی حضور پدیده در لیگ برتر شده است. در لیگ شانزدهم هادی برگی زر، از پیشکسوتان فوتبال مشهد، مدیریت این باشگاه را برعهده دارد. باید دید هادی برگی زر که از جمله مدیران فوتبالی کشور است، می‌تواند این تیم را به همان شرایط نسبتا قابل قبول قبلی بازگرداند یا نه.

مربی
رضا مهاجری سرمربی مشهدی پدیده برای دومین فصل هدایت تیم شهرش را بر عهده دارد. او در این دو فصل عملکرد نسبتا قابل قبولی داشته است. مهاجری تیم را از علیرضا مرزبان تحویل گرفت و فصل را با قرار گرفتن در رده دهم به پایان رساند. البته او در این فصل چالش های زیادی را پشت سر گذاشته است. از شایعاتی مبنی بر اختلافات او با مدیران باشگاه تا درگذشت پدرش. البته تیم مهاجری فصل گذشته هم نیم فصل نخست را در رده دوازدهم با ۱۷ امتیاز به پایان رساند ولی تا این حد مسائل مختلف پیرامون این تیم نبود.

بازیکنان
امسال پدیده از بازیکنان با تجربه‌ای بهره برده که برخی از آنان سابقه پوشیدن لباس تیم ملی را هم در کارنامه خود دارند. از بین آنها می‌توان به شهاب گردان و رضا حقیقی اشاره کرد که حقیقی بعد از افت زیادی که بعد از جام جهانی ۲۰۱۴ دچارش شد به این تیم آمده تا دوباره خودش را احیا کند. دیگر بازیکنان شاخص این تیم یونس شاکری، میلاد کمندانی و مهرداد کفشگری هستند که سابقه بازی در پرسپولیس را دارند.

میانگین سنی: ۲۵.۵

عملکرد پدیده: پدیده در نیم فصل نخست توانست سه پیروزی، هفت تساوی، پنج شکست و ۱۶ امتیاز کسب کند و در رده دوازدهم قرار بگیرد. از این تعداد یک پیروزی، پنج تساوی، یک شکست و هشت امتیاز در خانه و دو پیروزی، دو تساوی، چهار شکست و هشت امتیاز در بازی های خارج از خانه بدست آمده است. آنها تا اینجای کار میانگین ۱.۰۶ امتیاز در هر بازی را به نام خود ثبت کرده اند.

گل زده:
پدیده در ۱۵ دیدارش توانسته ۱۳ گل به ثمر برساند. آنها به طور میانگین ۰.۸۶ گل در هر بازی وارد دروازه حریفانشان کرده‌اند.
بازه زمانی که بازیکنان پدیده توانسته‌اند گلزنی کنند به شرح زیر است:
 ۱۵-۰ : –
۳۰-۱۵ : سه گل
۴۵-۳۰ :یک گل
۶۰-۴۵ : یک گل
۷۵-۶۰ : دو گل
۹۰-۷۵ : ۶ گل

گل خورده: 
دروازه پدیده در نیم فصل نخست ۱۹ بار باز شده است که به طور میانگین ۱.۲۶ گل در هر بازی می‌شود.
بازه زمانی که دروازه بازیکنان پدیده دروازه خود را باز شده دیده‌اند به شرح زیر است:
۱۵-۰ : دو گل
۳۰-۱۵ : چهار گل
۴۵-۳۰ : سه گل
۶۰-۴۵ : سه گل
۷۵-۶۰ : دو گل
۹۰-۷۵ : پنج گل

گلزنان:
بهترین گلزن پدیده در این فصل محسن یوسفی بازیکن کهنه کار این تیم بوده که توانسته سه گل به ثمر برساند. پس از او یونس شاکری، معین عباسیان و محمد علیمردانی با دو گل قرار دارند.
کارت زرد و قرمز:
بازیکنان پدیده در نیم فصل نخست ۲۸ بار با کارت داور جریمه شدند که ۲۷ بار آن کارت زرد و یکبار هم کارت قرمز بوده است. محسن یوسفی علاوه بر اینکه بهترین گلزن تیمش بوده، لقب خشن ترین بازیکن پدیده را هم یدک می‌کشد و دو بار از داور کارت زرد دریافت کرده و یک بار هم با کارت قرمز داور مواجه شده است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *