"فرهمند، نابغه فوتبال در غرب آسیا"، خبری که منبع ندارد!


دیدار تیم‌های فوتبال بانوان آینده سازان نجف آباد و خیبر خرم آباد

"الهام فرهمند نابغه فوتبال در غرب آسیا" این تیتر خبری است که در روزهای گذشته در رسانه‌های مجازی و رسمی کشور منتشر شد، خبری که اکنون مشخص شده منبعی ندارد.

به گزارش سادس، در چند روز گذشته تیتر اخبار منتشر شده در رسانه‌های مجازی و رسمی کشور خبر از یک نابغه فوتبال در غرب آسیا بود. الهام فرهمند بازیکن آینده سازان میهن نجف آباد در لیگ برتر فوتبال بانوان به عنوان نابغه فوتبال در غرب آسیا معرفی و منبع خبر نیز سایت AFC عنوان شد، اما چنین خبری در سایت AFC موجود نبوده و نیست.

انتشار چنین خبری در فضای مجازی تعجبی ندارد. متاسفانه این روزها منتشر شدن این دست خبرها در فضای مجازی عادی شده و بعضا سرعت انتشار آن از رسانه‌های رسمی کشور نیز بیش‌تر است.

برخی شبکه‌های اجتماعی منبع خبری را که “فرهمند” در آن به عنوان نابغه فوتبال در غرب آسیا عنوان شده را سایت فوتبال چنل یا همان سایت فوتبال آسیا معرفی کرده بودند که چنین خبری بر روی این سایت هم موجود نیست. پرسش این است که به فرض وجود خبر در این سایت،  آیا “فوتبال آسیا” سایتی معتبر برای استناد به چنین اخباری است؟ خبرهای معتبر در سطح فوتبال آسیا در سایت رسمی AFC یا حداقل برندهای خبری معتبر آسیایی منتشر می‌شوند نه سایت‌های متفرقه.

بدون شک اینکه نام یکی از دختران ایران در نام برترین‌های آسیا یا جهان قرار بگیرد باعث افتخار تمام ایرانیان است اما انتشار خبری بدون پایه و اساس، ناخوشایند است و بی‌اعتمادی به همراه دارد.

الهام فرهمند یکی از بازیکنان خوب و تاثیرگذار در لیگ برتر فوتبال ایران است و بدون شک شایستگی آن را دارد تا حتی به عنوان برترین بازیکن سال آسیا انتخاب شود به شرط آنکه حمایتی در خور شایسته از او و حتی تمام بازیکنان با استعداد ایرانی شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *