افزایش 37 درصدی کشفیات مواد مخدر و کالای قاچاق


رییس پلیس پیشگیری ناجا از افزایش 37 درصدی کشفیات مواد مخدر و کالای قاچاق درسال جاری خبرداد.

به گزارش سادس، سردار محمد شرفی، پیش از ظهر امروز در حاشیه همایش کلانتری و پاسگاه‌های نیروی انتظامی البرز با اشاره به طرح الکترونیکی شدن پرونده‌های نیروی انتظامی، اظهارکرد: بحث تبادل الکترونیکی پرونده‌های نیروی انتظامی با دستگاه قضا از چند سال پیش در دستورکار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: عملکرد پلیس برای اجرای این طرح مناسب بوده ولی متاسفانه از سوی قوه قضاییه بازخورد مناسبی نگرفتیم.

وی توضیح داد: این بازخورد نامناسب از سوی قوه قضاییه به عدم توجه مسئولان این دستگاه به حساسیت و اهمیت این طرح مرتبط نیست و به ضعف در زیرساخت های موجود بازمی‌گردد.

این مسئول ابرازکرد: برای رفع مشکلات موجود در مسیر اجرای مناسب این طرح  از ابتدای سال تا کنون چندین جلسه با معاونت فناوری قوه قضاییه برگزار شده است.

شرفی اظهارکرد: خوشبختانه جلسات موثر بوده و اقدامات‌لازم برای نهایی‌کردن مبادله پرونده های الکترونیکی بین نیروی انتظامی و دستگاه قضا صورت‌گرفته و امیدواریم تا پایان شهریور سال آینده در تمام کلانتری‌ها و پاسگاه‌هایی که به شبکه الکترونیکی متصل هستند، این طرح اجرا شود.

رییس پلیس پیشگیری ناجا توضیح داد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون 200 هزار پرونده بین نیروی انتظامی و قوه قضاییه مبادله شده است .

وی با اشاره اجرای طرح پیگیری وضعیت پرونده توسط شاکی و متشاکی از طریق سامانه پیامکی افزود: این طرح در چند استان به صورت پایلوت در حال اجرا است که طی آن هم شاکی و هم متشاکی می‌توانند فرایند پیشرفت پرونده خود را از طریق پیامک پیگیری‌کنند.

وی ابرازکرد: سال‌گذشته بیش از 20 میلیون مراجعه به کلانتری های استان صورت‌گرفته‌ که با فراگیر شدن این طرح می‌توان به‌کاهش این آمارکمک کرد.

وی گفت: با اجرای سراسری این طرح دیگر نیاز نیست مردم برای اطلاع از روند پرونده خود با صرف هزینه و وقت به کلانتری‌ها مراجعه‌کنند.

وی توضیح داد: اجرای این طرح علاوه بر صرفه جویی در زمان مراجعین به خدمات رسانی بهتر پرسنل‌کلانتری و پاسگاه‌ها کمک می‌کند.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برون سپاری بخشی از وظایف کلانتری‌ها اشاره کرد و افزود: قبلا اگر فردی پاسپورت و یا سایر مدارک هویتی خود را گم می‌کرد باید به کلانتری مراجعه می‌کرد ولی درحال حاضر می تواند برای صدور مجدد مدارک هویتی خود مستقیم به اداره‌گذرنامه و یا ثبت احوال مراجعه نماید.

رییس پلیس پیشگیری ناجا در ادامه به عملکرد پلیس پیشگیری در سال جاری اشاره‌کرد وگفت: از ابتدای سال شاهد افزایش 37 درصدی کشفیات مواد مخدر و قاچاق بوده ایم.

شرفی درباره‌کاهش‌کلی انواع جرایم درکشور توضیح داد: طبق آمار امسال با کاهش 44 درصدی انواع جرایم در کشور مواجه بوده‌ایم.

وی با اشاره به اقدامات پلیس البرز در سال جاری‌گفت: افزایش 18 درصدی اجرای احکام و افزایش  38 درصدی ارائه خدمات قضایی از سوی کلانتری‌ها و پاسگاه‌های البرز نشان می‌دهد خدمات رسانی پلیس به البرز نشینان رضایت بخش است.

وی گفت: هنوز در برخی شاخص‌ ها تا رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله داریم‌که با ایجاد زیرساخت ها و تامین اعتبار این موانع نیز حل می‌شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *