قلعه‌نویی: تصمیم کی‌روش درست نبود


امیر قلعه‌نویی

سرمربی سابق تیم ملی گفت: اگر مدیریت و برنامه‌ریزی وجود داشت، کار نباید به اینجا کشیده ‌می‌شد و چنین مسائلی پیش می‌آمد.

به گزارش سادس، امیر قلعه‌نوعی، سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی درباره استعفای کی‌روش، گفت: من واقعیت را می‌گویم. من از کسی جز خدا و ائمه نمی‌ترسم. جایی که برنامه‌ریزی و مدیریت نباشد، چنین اتفاقاتی پیش می‌آید. زمانی که سرمربی تیم ملی بودم، با آقای معینی به هلسینکی رفتیم. در آن‌جا برنامه‌ای دادند که تا سال ۲۰۲۰ برنامه بازی‌ها مشخص شده بود. وقتی که برنامه باشد، مشخص می‌شود که در ۳ یا ۴ سال آینده چه باید کرد.

وی ادامه داد: در زمان من به مسئولان گفتم تا دو سال آینده فیفادی‌ها را با تیم‌هایی که رنکینگشان بین ۱ تا ۲۰ است، رزرو کنید. در فیفا کارشناسان دور هم جمع شدند و با توجه به تاریخ‌ها برنامه‌ای را تنظیم کردند و این فیفادی‌ها زمانی خوبی برای استفاده است.

وی درباره شرایط تیم ملی برای صعود به جام جهانی نیز گفت: در دوره‌ای که تیم به جام جهانی رفت، در بازی مقابل کره و با ورود فرزاد حاتمی ۷ بازیکن استقلال داخل زمین بودند و این نتیجه اعتماد به لیگ بود. در این چند وقت گذشته نیز دیدید که با وجود این که هوای نه چندان مناسبی وجود داشت، بازی‌های باکیفیتی را در لیگ مشاهده کردیم. اگر بتوانیم از فیفادی و برگزاری مرتب لیگ استفاده کنیم، می‌توانیم تیم ملی خوبی داشته باشیم. سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و در گذشته مهدی مهدوی‌کیا، علی دایی و کریم باقری از دل همین لیگ لژیونر شدند و نه از تیم ملی. اگر به لیگ اعتماد کنیم و مسابقات مرتبی برگزار کنیم و همچنین از فیفادی استفاده کنیم، می‌توانیم موفق شویم. تمام دنیا نیز همین‌گونه است. برنامه لیگ‌ آن‌ها به طور مرتب برگزار می‌شود و تیم‌های ملی‌شان نیز از فیفادی‌ها استفاده می‌کنند.

سرمربی تراکتورسازی درباره آشتی دادن برانکو و کی‌روش نیز گفت: من یک‌بار به آقای آرین زنگ زدم که خاموش بود و همچنین گویا سرمربی تیم ملی با بازیکنان به تهران نیامده است. امثال آقایان مهاجرانی، پروین، دایی و شاید بنده که بزرگان فوتبال هستند، باید دور هم جمع شوند و این مسائل را حل کنند. برانکو نیز باید در این جلسات باشد اما باید سعی کنیم نگاه ملی داشته باشیم. زمانی که من سرمربی تیم ملی بود به خاطر بازی‌های ملی یک هفته هم لیگ را تعطیل نکردم.

وی درباره استعفای کی‌روش نیز گفت: من تصمیم کی‌روش را غلط می‌دانم. تیم ملی به کی‌روش نیاز دارد. افکار او در تیم نهادینه شده و هم ایشان و بازیکن‌ها با رفتار یکدیگر به خوبی آشنا شده‌اند و می‌تواند باعث موفقیت تیم ملی شود. من از ۱۵ سال پیش گفتم ما ایرانی هستیم و نباید سقف آرزوهایمان رفتن به جام جهانی باشد. ایران می‌تواند جز ۲۰ تیم برتر دنیا قرار بگیرد. اعتقاد دارم اگر این روند ادامه پیدا کند موفق نمی‌شویم و حتی کار هم نباید به اینجا کشیده می‌شد. مسئولان و بزرگان باید ورود کنند. آقای تاج و مصطفوی زحمت خود را می‌کشند اما نیابد کار به اینجا کشیده می‌شد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *