درست مصرف کردن را در کودکان نهادینه کنیم

 

آموزش‌های لازم برای صرفه‌جویی را از دوران کودکی در فرزندانتان نهادینه کنید.
به گزارش سادس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پژمان بابایی جامعه‌شناس  با بیان اینکه آموزش صرفه‌جویی را باید از دوران کودکی آغاز کرد، اظهار داشت: دوران کودکی برای آموزش‌هایی که فرزندان باید در طول زندگی بیاموزند زمانی طلایی است که مادر خانواده نقش بسزایی در این آموزش‌ها دارد.
بابایی به نقش والدین در الگوی صرفه‌جویی اشاره کرد و گفت: قبل از هر چیز والدین باید سعی کنند این اصلاح در صرفه‌جویی را در خودشان درونی کنند چرا که آن‌ها الگوی بی‌چون و چرای فرزندانشان هستند.
وی در ادامه افزود: خانواده‌ای که مادر آن نمی‌تواند در مواقع بی‌پولی، به کم قانع باشد نتیجه‌ای جز شکست نخواهد داشت.
این جامعه‌شناس با بیان اینکه فرزندان باید ارزش زحمت را بدانند، تصریح کرد: پدر و مادر باید تلاش کنند که ارزش زحمت کشیدن و پول درآوردن را به فرزندانشان آموزش دهند و بگویند که برای رفاه و آسایش آن‌ها چه زحماتی می‌کشند. این سبب می‌شود توقع روز افزون آن‎ها کمتر از قبل شود.
این استاد دانشگاه تأکید کرد: پدر و مادرها باید قلک‎هایی در نظر بگیرند و از کودکانشان بخواهند پول‌های خود را درون آن بیندازند تا برایشان پس‌اندازی شود. این کار می‌تواند با تشویق همراه باشد به طور مثال به آن‌ها این وعده را بدهید که  اگر 10 هزار تومان جمع کنی من هم روی آن مبلغی می‌گذارم تا فلان لباسی را که دوست داری بخری.
بابایی در پایان گفت: دختران و پسرانی که اغلب در زندگی مشترک بر سر مسائل مالی به مشکل بر می‌خورند علت ان را باید در گذشته آن‌ها جستجو کرد زیرا که اگر از کودکی این مهارت به آن‌ها آموزش داده می‌شد که چگونه برای پول‌هایشان برنامه‌ریزی کنند هرگز به مشکل بر نمی‌خوردند.
دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *