گزارش توقیف 2میلیارد دلاری به زودی منتشر می‌شود/ صادر شدن 3/5 میلیارد دلار مجوز سرمایه‌گذاری در فضای پسابرجام

رئیس جمهور گفت: کمیته‌ای از سوی دولت برای پیگیری توقیف دو میلیارد دلار ایران در آمریکا تشکیل شده که به زودی گزارش خود را منتشر خواهند کرد.

به گزارش  سادس به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در بیست و هفتمین سفر استانی خود به استان کرمان در جمع مردم این استان گفت: دیروز در سراسر دنیا دشمنانمان به راحتی می‌توانستند شعار ایران هراسی سرداده و علیه ایران سخن به میان آورند اما امروز بهانه جویی‌های آنها آنقدر کم شده که سخنانشان هیچ نفوذی در میان افکار عمومی و جوامع مختلف ندارد.

وی تأکید کرد: امروز پس از برجام میدان رقابت پیشرویمان باز شده و برای خرید و فروشمان با چندین کشور در تعامل هستیم درحال حاضر بیش از ده کشور برای سرمایه گذاری در کشورمان اعلام آمادگی کردند، دیروز پولمان که حتی در حسابمان نیز بود مسدود می‌شد و ده‌ها شروط برایمان می‌گذاشتند اما امروز برجام دستمان را برای فعالیت‌های گسترده باز کرده است.

روحانی تصریح کرد: در عرض 4 ماه پس از برجام سه میلیارد و 418 میلیون دلار سرمایه گذاری غیرمستقیم آغاز شده است در واقع سه و نیم میلیارد دلار مجوز سرمایه گذاری در طول این 4 ماه صادر شده است و مشغول ساز و کار برای اجرایی کردن این قرارداد با دنیا هستیم.

رئیس جمهور کشورمان با تأکید بر اینکه امروز شرایط کشور برای حرکت ملتمان آغاز شده اظهار داشت: پس از برجام با وحدت برای ساختن ایرانی آباد و آزاد باید حرکت کنیم این دولت ناچار است بار اهمال و خطای سالهای گذشته دولت قبل را بردوش بگیرد.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: دولت قبل به اشتباه دو میلیارد دلار مردم را در اختیار آمریکا قرار داد و در فاصله سالهای 86 تا 87 ده ماه فرصت طلایی وجود داشت که این پول را از آمریکایِی‌ها بگیرند چرا این اتفاق نیافتاده؟ این سوال ملت بزرگ ایران است.

وی افزود: براین اساس کمیته‌ای از سوی دولت برای پیگیری این موضوع تشکیل شده که به زودی گزارش خود را منتشر خواهند کرد تا مردم از جزئیات آن باخبر شوند.

روحانی با اشاره به اموال بلوکه شده ایران توسط آمریکا اظهار داشت: ما نخواهیم گذاشت این پولهایی که برای بانک مرکزی و از آن مردم ایران است به راحتی از حلقوم آمریکایی‌ها پایین برود. ما به حول و قوه الهی در آینده نزدیک این پرونده را به دادگاه بین‌المللی خواهیم برد و تا احقاق حقوق ملت ایران به مسیر حقوقی، سیاسی، بانکی برای اینکه مال ملت به خزانه ملت برگردد لذا از هیچ تلاشی در این مسیر فروگذار نخواهیم کرد.

با بیان اینکه استان کرمان افتخارات بسیار بزرگی در طول تاریخ ایران داشته، اظهار داشت: یکی از چهره‌های درخشان این استان و همچنین کشور عزیزمان ایران، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی؛ یار دیرین امام (ره) و مقام معظم رهبری، شخصیت برجسته انقلاب اسلامی است که سال‌ها به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور ایران و قریب به بیست سال رئیس مجلس تشخیص مصلحت نظام و همین طور فرمانده دوران جنگ تحمیلی آن همه ایثار و فداکاری را در دوران زندگی خود برای مردم و کشور ایران و دنیای اسلامی انجام داده است.
رئیس جمهور با بیان اینکه امیدواریم مردم ما همچون گذشته از وجود این عالم دانای پرافتخار بهره‌ ببرند افزود: یکی دیگر از افتخارات استان کرمان که جز افتخارات کشور نیز محسوب می‌شود سردار عزیز “حاج قاسم سلیمانی” است.
رئیس شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: آشنایی و رفاقت بنده با سردار سلیمانی به دوران جنگ تحمیلی برمی‌گردد، آن زمانی که ثارالله در حد یک گردان و تیپ بود و بالاخره در جنگ هشت ساله و دفاع مقدس به عنوان لشکر 41 ثارالله یکی از لشکرهای قدرتمند ما در برابر متجاوزین بود.
وی ادامه داد: امروز هم این لشکر، یک لشکر پرقدرت در کشور ماست که سالها امنیت شرق کشور را به عهده دارد.
روحانی تاکید کرد: امروز جای جای شرق ایران و نه تنها ایران که بلکه جای جای افغانستان،‌ عراق، لبنان، سوریه، همه جا را که نگاه کنیم جای پای رشادت و دلاوری های سردار سلیمانی را مشاهده می‌کنیم.
رئیس جمهور کشورمان ضمن گرامیداشت روز سوم شعبان و میلاد با سعادت امام سوم شیعیان حضرت اباعبدالحسین‌ (ع) افزود: امروز روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
رئیس قوه مجریه اضافه کرد: سپاه از روز اول انقلاب و تا امروز، همیشه در مشکلات و سختی‌ها و معضلاتی که برای این کشور وجود داشت به عنوان نیروی پیشتاز این ملت برای حل معضلات کشور  حضور داشته است.
روحانی گفت: در سال‌های اولیه انقلاب که آن همه سختی داشتیم، سپاه پاسداران انقلاب به عنوان نیروی عظیم در برابر گروهک و توطئه‌های قدرت‌های بزرگ از کشور حفاظت و حراست کرد.
رئیس شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد:‌ آن روزی که جنگ ناروا بر ما تحمیل شد، باز هم سپاه به عنوان نیروی قدرتمند و در کنار خودش “بسیج” به عنوان نیروی عظیم مدافع از این مرز و بوم و از این کشور بود.
رئیس قوه مجریه با بیان اینکه هر کجا ما مشکل داشتیم سپاه پیشتاز حل آن مشکل بوده است افزود: امروز هم سپاه در کنار نیروی انتظامی، بسیج و ارتش نه تنها بار مسئولیت امنیت کشور را بر دوش دارد بلکه بار مسئولیت امنیت‌ کشورهای دیگری که از ما درخواست مساعدت می‌کنند، سپاه در آن میدان ها هم در کمال رشادت حضور دارد،
وی افزود: سپاه برای دفاع از عتبات عالیات، حرم‌های مطهر در عراق و سوریه با کمال رشادت حضور دارد، همچنین برای دفاع از مظلومان در لبنان و فلسطین و افغانستان و هر نقطه‌ای که از ملت و دولت ایران درخواست کمک شود حضور می‌‌یابد.
روحانی با تاکید براینکه ملت بزرگ ایران باید موقعیت شناس باشد اظهار داشت: وقت‌شناسی، عالم به زمان بودن و بهره برداری از شرایط زمانی یکی از مسائل مهم برای همه ملت‌ها و به ویژه برای کشور ماست.

رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: جناح‌بندی حزب‌ها در دوران رقابت شرایط خوبی را برای ما بوجود می آورد، در سایه این رقابت حزبی می‌توانیم بهترین‌ها را بشناسیم و مردم پای صندوق‌های اخذ رأی با بینایی بهتر افراد شایسته را برای پذیرفتن مسئولیت انتخاب می‌کنند.

رئیس قوه مجریه با تأکید بر اینکه پس از دوران رقابت انتخاباتی دیگر بحث جناح‌ بندی‌ها گذشته است اظهار داشت: امروز روز وحدت است و همه باید در یک صف واحد قرار بگیریم، مجلس و دولت در کنار هم باید به مشکلات همدیگر بپردازند.

وی تأکید کرد: مردم نه از دولت توقع اختلاف دارند و نه از مجلس؛ آنها از هر دو نهاد می‌خواهند که مشکلات کشور را حل کنند این مردم با نشاط در انتخابات شرکت کردند و سختی‌ها را به جان خریدند و پس از انتخابات خواست آنها همکاری، همفکری و در کنار هم قرار گرفتن نهادهای قانونمند برای رفع مشکلات کشور است.

روحانی ضمن ابراز امیدواری از آغاز بکار مجلس دهم گفت: در روزهای آینده مجلس دهم فعالیت خود را آغاز می‌کند انتظار داریم دو قوه مجریه و مقننه در حرکت همسو برای رفع مشکلات ملت غیور ایران تلاش کنند چرا که امروز روزیست که از یک پیچ سخت تاریخی عبور کرده‌ایم.

روحانی تصریح کرد: با کمک دو قوه و هدایت‌های رهبر فرهیخته انقلاب و حمایت ملت از اینکه چه تاریخی به خوبی عبور کرده و برجام را به فرجام رساندیم.

رئیس جمهور کشورمان یادآور شد: باید همه دست به دست هم دهیم و وحدت و یگانگی‌مان را حفظ کنیم، همه ما در کنار یکدیگر گوش به فرمان رهبری باشیم.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه ما همه دست در دست هم خواهیم داد و ملت در کنار دولت منتخب خواهد بود اظهار داشت: دوران انتخاب گذشته است، انتخابات با حضور پرشور شما به صورت افتخار آمیز تمام شده، امروز روز فرصت و روز استفاده از شرایط دیروز است.

وی با تأکید براینکه امروز باید خودمان را برای حرکت بزرگ آماده کنیم افزود: کشور ما مشکلات فراوانی داشته و در عین حال توانمندی‌های زیادی هم دارد و خواهد داشت، یکی از معضلات آن مسئله آب است ، کمبود آب برای کرمان، فلات مرکزی و هم برای سایر استان‌هاست، که انشاءالله دولت یازدهم با همه توان خود برای حل معضل آب استان کرمان اقدام خواهد کرد.

روحانی در ادامه از طرح‌های دولت در سالهای پیشرو، 95 و 96 خبرداد و خاطر نشان کرد: برخی طرح‌ها در دو سال آینده به اتمام می‌رسد، برخی دیگر سه ساله و چهارساله تمام می‌شود، بعضی دیگر از طرح‌های بلند مدت به کمک کارآفرینان، سرمایه گذاران خصوصی و با حمایت دولت انجام می‌شود.

رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: بنده به شما قول می‌دهم که صندوق توسعه ملی با 2000 میلیارد تومان به کمک طرح‌های استان خواهد آمد.
رئیس قوه مجریه کرمان را بهشت معادن خواند و تأکید کرد: باید معادن استان کرمان آبادتر و سرمایه گذاری بیشتر شود و در بخش‌هایی که برای کشف معادن مشکل وجود دارد، مشکلات آن نیز حل و فصل شود، این استان جز بخش‌هایی است که دارای مشکل است، دولت برای بخش‌هایی که آسیب‌‌پذیری زیادی دارد فعالیت خود را آغاز کرده است انشاءالله برای رفع مشکلات آن حرکت خود را ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه ما در کنار مسئله آب به بحث کشاورزی و آبیاری مدرن و اقدامات دیگری که در این زمینه خصوصا در سال 95 و 96 باید انجام دهیم خاطر نشان کرد: در جلسه شورای عالی استان تمامی مسائل تبیین خواهد شد و ما مردم کرمان را برای رفع مشکلاتشان تنها نخواهیم گذاشت انشاءالله در این سفر 40 طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر 968 میلیارد تومان در سالجاری و سال آینده اجرایی و عملیاتی خواهیم کرد.

روحانی در ادامه گفت: این طرح‌ها به جز طرح‌های افتتاحیه امروز است و به غیر از طرح‌های متعددی در بخش خصوصی بانک‌ها و حمایت دولت انجام خواهد گرفت که حدود 5 هزار میلیارد تومان خواهد شد.

رئیس جمهور کشورمان در پایان خاطر نشان کرد: تلاش و وحدتی که در استان کرمان وجود دارد، با حضور امام جمعه دلسوز و استانداری که تلاشی فعال دارد و همچنین با حمایت مسئولین، شاهد استان کرمانی خواهیم بود که روز به روز شرایط بهتری برای آن رقم خواهد خورد، در این مسیر هم دولت و ملت در کنار هم برای احیای همه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این استان تلاش خواهند کرد.
دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *