دلیل تناقض دستگاه‌ها در اعلام آمار نجومی‌بگیران/برخی حقوق‌های گرفته‌شده را متعارف می‌دانند

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: معیار مشخصی برای تعیین نجومی‌بگیران وجود ندارد، ضمن اینکه برخی حقوق های نامتعارف از دیدگاه برخی دستگاه‌ها متعارف است، که همین موضوع دلیل اصلی آمار متناقض دستگاه‌ها است.

به گزارش سادس به نقل از خبرگزاری تسنیم محمد کاظمی  در واکنش به موضوع برخورد با نجومی‌بگیران اظهار داشت: باید بر اساس میزان تخلفی که صورت گرفته قوه قضاییه برخورد کند به این نحو که اگر حقوق دریافتی آنها بر اساس مقررات دریافت شده باشد شرایط متفاوت است و اگر افرادی از جایگاه خود سوءاستفاده و پول‌های نجومی برداشت کرده‌اند نیز برخورد متفاوت است.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه و مجریه رسیدگی به این موضوع را پیگیری می‌کنند، ادامه داد: با توجه به اینکه آمار متفاوتی از سوی قوه قضا، دیوان محاسبات و دولت ارائه می‌شود نمی‌توان نظر درستی اعلام کرد و دلیل این آمار متناقض این است که معیار یکسانی برای شناسایی نجومی‌بگیران وجود ندارد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: هر دستگاه و سازمانی با معیار‌های خود حقوق‌ها را می‌سنجد و ممکن است یک رقم از دید نهادی غیرمتعارف و از نگاه نهاد دیگری متعارف باشد، بنابراین آمار اعلامی متفاوت خواهد بود. برای حل این تناقضات باید یک معیار مشخصی تعیین شود تا مسئولان مربوطه بتوانند برخورد قانونی لازم را داشته باشند.

به گزارش تسنیم؛ وقتی موضوع فیش‌های نجومی منتشر شد، مردم دچار بی‌اعتمادی شدند و جو نامناسبی ایجاد شد و بر همین اساس دولت برای شفاف سازی اقداماتی را انجام داد ولی نکته مهم آماری است که وجود دارد. قوه قضاییه آمار 1300 نفری را به‌عنوان دریافت کنندگان حقوق‌های غیرمتعارف اعلام کرد و در مقابل نیز دیوان محاسبات آمار 397 نفری را طی گزارشی در صحن علنی مجلس منتشر کرد. اما کنار این دو آمار دولت نیز تعداد اندکی را که می‌توان گفت کمتر از 12 نفر هستند به‌عنوان نجومی‌بگیران اعلام کرد که مشخص نیست کدام آمار باید مورد توجه قرار گیرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *