تجربه و تدبير بازنشستگان، تكيه گاه نسل امروز

جانشين سازمان عقيدتي سياسي نيروي انتظامي در جمع خانواده هاي بازنشستگان ناجا در اراك گفت: تجربه و تدبير بازنشستگان تكيه گاه نسل امروز است و بازنشستگان به اندازه توان، تجربه خود را به نسل جوان ارائه دهند.

به گزارش  سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس، حجت الاسلام والمسلمين “محمدهادي بهشتي پور” در همايش تجليل از بازنشستگان فرماندهي انتظامي استان مركزي، دوران بازنشستگي را بيانگر يك قدم مهم در زندگي يك فرد برشمرد و گفت:‌ انسان بايستي در تمام دوران زندگي خود، نقش و اثري مثبت در جامعه داشته باشد.

وي افزود: در جامعه‌اي که اساس آن بر کار به عنوان يک ارزش اخلاقي نهاده شده است، بازنشستگان مي توانند به پشتوانه ساليان متمادي خدمت اثربخش، تجربيات خود را به نسل جوان انتقال دهند.

حجت الاسلام والمسلمين بهشتي پور تصريح كرد:‌فلسفه وجودي حکومت ديني و حاکميّت اسلامي، برقراري عدالت و خدمتگزاري به مردم، به ويژه، محرومان و پابرهنگان است تا اينکه تحت حمايت اين حاکميت، زندگي سالمي داشته، در آسايش و امنيت به سر برند و ستمي بر آنان روا نشود؛ حقي از آنها ضايع نگردد و به عزت و اقتدار اسلامي برسند و بازنشستگان در تحقق اين مهم مي توانند نقشي مهم و اثربخش داشته باشند.

جانشين سازمان عقيدتي سياسي ناجا در ادامه با اشاره به ديدگاه هاي مختلف در عبوديت گفت: خداوند انسان را بر اساس فلسفه خاص آفرينش همه موجودات خلق کرده است؛ اما به مقتضاي حکمت خويش براي او سيري معين را نيز ترسيم نموده تا اين خلقت، بي هدف و مقصد نباشد.

وي ادامه داد:‌هر آنچه از جانب خداوند به بشر ابلاغ شده، توصيه هايي است که در مسير رسيدن بشر به مقصد عالي اش به کار مي آيد.

حجت الاسلام والمسلمين بهشتي پور، تعظيم در برابر عظمت و عزت الهي، احساس نياز و وابستگي به حق تعالي، سپاسگزاري براي نعمت هاي الهي و عبادت بر مبناي فطرت انساني را چهار دليل در عبادت و تعظيم در براي حق دانست و به تشريح آن پرداخت.

وي خدمت به بندگان خدا و سپاس از خداوند را ضرورتي براي تعالي روحي انسان دانست و گفت:نگاهي اجمالي به آيات، روايات و سيره انبيا و اوليا به خوبي اين امر را ثابت مي کند که بعد از انجام واجبات، هيچ امري، مانند نيکي و خدمت به بندگان خداوند باعث تقرب انسان به درگاه الهي نمي شود و بدين سبب است که انبيا و اولياي الهي، همواره در خدمت مردم بوده اند.

جانشين سازمان عقيدتي سياسي ناجا در پايان به بيان خاطراتي از رشادت ها و ايثارگري ها پيشكسوتان نظم و امنيت در دوران هفت سال جنگ تحميلي اشاره کرد و اقتدار انقلاب و امنيت نظام جمهوري اسلامي ايران را سندي از اثربخشي رشادت هاي آنان دانست.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *