آیا سن قتل در آمریکا به زیر ۵ سالگی رسیده است؟

 تیراندازی و قتل بچه های خرد سال در ایالات متحده آمریکا این روزها یکی از معضلات این جامعه شده و بیم آن می رود که سن هفت تیرکشی و قتل را در این کشور به زیر ۵ سالگی برساند.
 میترا یزدچی: تیراندازی و قتل بچه های خرد سال در ایالات متحده آمریکا این روزها یکی از معضلات این جامعه شده و بیم آن می رود که سن هفت تیرکشی و قتل را در این کشور به زیر ۵ سالگی برساند.

به گزارش سادس به نقل از رویکرد روز پنچشنبه گذشته طی یک نزاع خانوادگی در حومه لاس وگاس، مادر و پدر یک خانواده کشته، دختر ۳ ساله و پسر ۴ ساله شان نیز مجروح و عازم بیمارستان شدند. این در حالی است که مقامات امنیتی این شهر هنوز متوجه نشده اند چه کسی عامل این کشتار است، والدین یا بچه ها؟

این اتفاق در یک مرکز پیش دبستانی رخ داده است و در زمان حادثه خوشبختانه هیچ بچه دیگری درآنجا نبوده و فقط کارگران در نزدیکی آن مشغول کار بوده اند.

پلیس معتقد است که با توجه به پیدا شدن فقط یک اسلحه در محل جرم، احتمالا فرد دیگری در این محل نبوده و هر اتفاقی رخداده است بین اعضای همین خانواده بوده است.

در ماه گذشته نیز طی یک هفته ۴ کودک خردسال کمتر از ۴ سال، یعنی هولستون، کیان، زاویون و شاکوین، با تیراندازی موجب مرگ خود و اطرافیانشان شده اند.

در یکی از این حوادث مادر یک کودک دو ساله هنگامی که در میلواکی مشغول رانندگی بود، توسط اسلحه ای که ظاهرا زیر یکی از صندلی های خودرویش قرار داده بود، توسط دختر دو ساله اش کشته شد.

«شاکوین» را در یک تابوت صورتی در «کانزاس سیتی» به خاک سپرده شد، عروسک او را در یک طرف و تاج و کلاه مورد علاقه اش را در طرف دیگرش قرار دادند ، او در حالی که با اسلحه پدرش بازی می کرد به سرش شلیک کرد.

کوچولوهای قاتل در حالی مرتکب این قتل ها می شوند که حتی نمی توانند بند کفششان را ببندند و کلمه «تفنگ» را به زبان آورند.

گاهی اوقات آنها وقتی در حال بازی دزد و پلیس هستند از تفنگ استفاده کرده و ناگهان دستشان روی ماشه رفته و شلیک می کنند و موجب مرگ خود یا دالدینشان می شوند.

این قتل سال گذشته نیز یکی از دیوانه کننده ترین قتل ها در آمریکا بود. سالی که حداقل ۳۰ نفر در اثر اصابت گلوله از سوی مودکان زیر ۵ سال کشته شدند.

طرفداران کنترل استفاده از اسلحه معتقدند این مرگ ها نشان دهنده خلائهای قانونی در این رابطه است. در بعضی از ایالت ها لازم است برای ایمنی اسلحه ها قفل تعبیه شود.

تنها در ایالات ماساچوست قرار دادن اسلحه های شخصی در محلی دور از دسترس کودکان الزامی است، اگرچه که این اقدام هم مانع دستیابی کودکان به اسلحه و قتل های تصادفی آنها و دوستانشان نشده است.
در «کانزاس سیتی »خانواده «شاکوین» در تلاش هستند تا اتهام قتل فرزندشان به پدرش نسبت داده نشود. آنها در چندین مصاحبه و بارها و بارها تاکید کرده اند که باورشان نمی شود که پدر دخترشان موجب مرگ او شده باشد چراکه او پدری مهربان است و دخترش را خیلی دوست داشته و دخترش اولین کلمه ای که به زبان آورده «بابا» بوده است.
به نظر می رسد آزادی استفاده از سلاح گرم و قتل دیگر نه فقط موضوع نگران کننده ای برای کشتار و قتل در مدارس آمریکا بلکه موضوعی جدی برای کودکان نوپا و کمتر از ۵ سال آمریکا شده است، معضلی که هم بچه ها و هم والدین شان را هر لحظه در معرض مرگ قرار داده.

 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *