تقلیل فتنه ۸۸ به دعوای انتخاباتی نشناختن فتنه است/ادعای “فریب‌خوردن سران داخلی فتنه” غیرواقعی است

مشاور فرمانده سپاه با انتقاد از کسانی که فتنه ۸۸ را به یک درگیری انتخاباتی میان احمدی‌نژاد و موسوی تقلیل می‌دهند گفت که این افراد، درک و شناخت درستی از فتنه ندارند.

به گزارش سادس حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرمانده کل سپاه که به مناسبت گرامیداشت ۹ دی در جمع اساتید دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران سخن می‌گفت، ضمن اشاره به شبهاتی که ممکن است در اذهان برخی افراد راجع به فتنه ۸۸ وجود داشته باشد، برخی از آنها را طرح و به آن پاسخ داد. وی گفت: یکی از شبهاتی که عامدانه توسط برخی حامیان فتنه مطرح و در سطح افکار عمومی توزیع می‌شود،  آن است که آیا ریشه اصلی فتنه ۸۸ احمدی‌نژاد و حرف‌های او در مناظره انتخاباتی با موسوی بود؟ و آیا او با نشان دادن تصویر همسر آقای موسوی و سخنانش علیه هاشمی و … بنیان‌گذار تظاهرات و آشوب‌ها نبوده است؟

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه مهمترین پاسخ به این سوال “واکاوی مدعای فتنه‌گران در سال ۸۸” است، خاطرنشان کرد:  اساساً رئوس فتنه در داخل هیچ‌ گاه مدعایشان این نبود که باید بخاطر صحبت‌های احمدی‌نژاد به خیابانها بریزیم و هشت ماه اغتشاش کنیم؛ بلکه تمام بیانیه‌های موسوی  و کروبی ادعای تقلب و جابجایی آرا را در دل خود داشت و موسوی و اطرافیانش مدعی بودند او با اختلاف آرای بالا پیروز انتخابات شده است. بنابراین تقلیل دادن فتنه به دعوای موسوی و احمدی‌نژاد و قائل شدن به یک رابطه علّی میان آن مناظره و اغتشاشات پساانتخاباتی، نفهمیدن فتنه است.

مقدم‌فر با تاکید بر اینکه کسانی که می‌خواهند سطح فتنه را به یک درگیری انتخاباتی میان احمدی‌نژاد و موسوی تنازل دهند مبنا و درک درستی از فتنه ۸۸ ندارند، گفت: انتخابات برای ما و دشمن یک فرصت است و دشمن فرصت حضور ۸۵ درصدی مردم در انتخابات ۸۸ را که می توانست برگ برنده بسیار بزرگی برای جمهوری اسلامی باشد را به واسطه عوامل داخلی خود به تهدیدی علیه جمهوری اسلامی تبدیل کرد.

وی با اشاره به اظهارات سناتور مکین که سال ۸۴ گفته بود با انقلاب سبز باید انقلاب اسلامی را نابود کرد، به حضور دیپلمات‌های غربی در شورش‌های خیابانی سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: وقتی از این دیپلماتها سوال شده بود که چرا برخلاف عرف دیپلماتیک در خیابان‌های تهران شورش‌گران را هدایت می‌کردید، آنها پاسخ داده بودند ما تردید نداشتیم که کار جمهوری اسلامی تمام خواهد شد و می‌خواستیم نقشی در این مسئله داشته باشیم.

مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمن در حوزه‌های دیپلماتیک، اطلاعاتی و امنیتی و همچنین حوزه رسانه‌ای تمهیدات لازم برای یک فتنه بزرگ به منظور براندازی نظام جمهوری اسلامی را آماده کرده بود، گفت: مثلا آنها در حوزه رسانه با تمام قدرت به صحنه آمدند، بی بی سی فارسی را هشت ماه زودتر برای نقش‌آفرینی ویژه در این فتنه تأسیس کردند و حتی تعطیلات توئیتر برای تعمیرات را هم لغو کردند تا از طریق این رسانه‌ها پیش‌نیازهای لازم برای تجمعات خیابانی و عملیات روانی پیش و حین و پس از آن فراهم شود.

مقد‌فر در ادامه سخنان خود به طرح شبهه دوم راجع به فتنه ۸۸ پرداخت و گفت:این شبهه یکی از شبهه‌های جدید است و معمولاً از سوی افرادی مطرح می‌شود که از یک سو با توجه به صدها مستند موجود درباره ریشه‌های فتنه و عدم وقوع تقلب در انتخابات ۸۸ و شفاف شدن ادعای باطل فتنه‌گران، دیگر رمق و رویی برای حمایت از فتنه ۸۸ ندارند؛ ولی از سوی دیگر به دلیل وابستگی‌های جناحی و قبیله‌ای و یا هر دلیل جامعه‌شناختی دیگر، نمی‌توانند و یا نمی خواهند رئوس داخلی فتنه را محکوم و برای آنها مجازات لازم را طلب کنند؛ لذا می‌گویند این ها انسانهای بدی نبودند اما فریب‌خوردند و حداکثر باید به عنوان فریب خورده با آنها برخورد شود، لذا سخن گفتن از بغی و اعدام درباره آنان جفاست.

این کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به این شبهه گفت: رجوع به کدهای روشن مبطل این ادعا و شبهه است؛ یکی از مهمترین نشانه‌ها و کدها، اظهارات آقای ابطحی در دادگاه است؛ او نمی‌گوید که ما به دلیل شبهه تقلب به خیابانها آمدیم و دستور اغتشاش دادیم؛ بلکه تاکید می‌کند که “پیش از انتخابات” تقلب به عنوان «اسم رمز آشوب» برگزیده شد.

مقدم‌فر همچنین به مصاحبه روز قبل از انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ موسوی با نشریه تایم اشاره کرد و گفت: آقای موسوی در این گفتگو به صراحت از اغتشاشات و تجمعات خیابانی در ایام پس از انتخابات،  حتی در صورت پیروزی در انتخابات! و آنهم برای فشار به رهبری سخن می‌گوید.  نشریه تایم در این باره می‌نویسد: “در جایگاه ریاست جمهوری، موسوی طبعاً کما بیش به اندازه‌ی رهبر معظم آیت‌الله علی خامنه‌ای قدرت نخواهد داشت. به خصوص در حوزه‌ی سیاست خارجی و امنیت ملی. اما او موکداً ابراز داشت که تجمعات خیابانی چشمگیر هفته‌های گذشته احتمالاً “ماهیت ساختار قدرت را به نحوی بنیادین دگرگون خواهد ساخت” و در واقع این اتفاق با فشار بر رهبر نسبت به پذیرش بیشتر افکار عمومی رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: نشریه تایم می‌نویسد: ما(یعنی تایم) پرسیدیم اگر انتخابات را ببازد، آن وقت چه می‌شود. [او(موسوی) پاسخ داد:] «تغییر از مدتی قبل آغاز شده است. تنها بخشی از آن به پیروزی در انتخابات مربوط می‌شود و بخش‌های دیگر ادامه خواهند یافت و هیچ عقبگردی در کار نخواهد بود.”

مشاور فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: این کدها و کدهای فراوان دیگر از جمله طرح تعمدی احتمال تقلب آنهم ماه‌ها پیش از آغاز رقابت‌های انتخاباتی توسط برخی شخصیت‌های مهم حامی فتنه، نشان می‌دهد که حداقل برای فردی مثل آقای موسوی مسئله‌ی فریب‌خوردگی در میان نیست و او آگاهانه وارد شورش پساانتخاباتی شده است. و جالب اینجاست که او به نشریه تایم می‌گوید حتی در حالت پیروزی! هم بنای تداوم تجمعات خیابانی را داشته است.

مقدم‌فر با اشاره به اظهارات همسر آیت الله هاشمی رفسنجانی در روز برگزاری انتخابات مبنی بر ضرورت به خیابان آمدن مردم در صورت رأی نیاوردن میرحسین موسوی گفت: نه تنها همسر آقای هاشمی بلکه آقای خاتمی هم ظهر روز انتخابات(۲۲ خرداد) در پاسخ به سوالی درباره نتیجه انتخابات می‌گوید قطعا آقای موسوی پیروز است! آقای موسوی یک ساعت بعد از انتخابات در حالی که هنوز شمارش آرا آغاز نشده بود ده‌ها خبرنگار را جمع و خود را پیروز انتخابات می‌داند. اینها مسائلی نیست که به آسانی از کنار آن گذشت.

وی با بیان اینکه فتنه‌گران خسارت‌ها و ضربه‌های بزرگ مالی و جانی و اعتباری به نظام زدند، تاکید کرد: اما بزرگترین خسارت و ضربه لطمه به آبروی نظام جمهوری اسلامی بود. آنها به آبروی نظامی که خون بیش از ۲۰۰ هزار شهید به پای آن فدا شده تا پابرجا و معتبر بماند، لطمه زدند و این جنایتی بزرگ و نابخشودنی است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *