مجیدی: تحول عظیم سینمای دینی با ورود طلاب به سینما

 کارگردان «محمد رسول‌الله(ص)» گفت: اگر طلاب وارد عرصه فیلم‌نامه‌نویسی شوند حرکت عظیمی در سینمای دینی رخ خواهد داد.

به گزارش سادس به نقل ازتسنیم، مجید مجیدی در مراسم افتتاحیه تالار نمایش مدرسه اسلامی هنر در قم گفت: هفت سال از عمرم را صرف فیلم «محمد رسول‌الله» کردم و این برای من توفیق بزرگی است و در این مدت هجمه‌های گوناگونی علیه ما بود اما ثابت قدم بودن لازمه کار در راه خداست.

کارگردان فیلم «محمد رسول‌الله» با بیان اینکه پیامبر اسلام در امت خود مظلوم است ابراز کرد: ده‌ها فیلم درباره پیامبران مختلف ساخته شده است و حتی ۴۲ فیلم درباره بودا ساخته شده ولی برای پیامبر اسلام فقط دو فیلم ساخته شده است.

مجیدی با اشاره به انتقاداتی که نسبت به هزینه‌های فیلم «محمد رسول الله» می‌شد، اظهار کرد: برخی‌ها نسبت به هزینه ۱۱۰ میلیاردی این فیلم معترض هستند در حالی که نیمی از این مبلغ صرف زیرساخت‌هایی شد که برای سینمای ایران ماندگار شدند و یکی از این‌ها ساخت شهرک سینمایی در ۷۰ کیلومتری قم بود که حداقل تا ۳۰ سال قابلیت استفاده دارد و به زودی امکان بازدید عمومی از این شهرک فراهم خواهد شد.

کارگردان فیلم محمد رسول‌الله تاکید کرد: اینکه پس از سال‌ها فیلمی درباره پیامبر اسلام ساخته شده اما با این همه هجمه رو به رو شده بیانگر وجود دشمنی با اسلام است.

مجیدی تصریح کرد: توجه به پیامبر اسلام هنوز وارد فرهنگ عمومی مردم نشده است و ما آنقدر که به امام‌زاده‌ها توجه می‌کنیم به آن حضرت توجهی نداریم.

وی با بیان اینکه سینما هنوز بین مومنین جامعه مورد توجه قرار نگرفته است، خاطرنشان کرد: امیدواریم فیلم «محمد رسول‌الله» مقدمه‌ای برای جلب توجه علما به سینما شود. سیاست‌مداران بزرگ دنیا از راه فیلم، پیام‌های خود را به مردم دنیا دیکته می‌کنند.

مجیدی با بیان اینکه آیت‌الله جوادی آملی راهنمایی‌های ارزنده‌ای برای ساخت این فیلم به ما داشته‌ است، گفت: این عالم برجسته به ما گفت که اگر سلسله نبوت ادامه داشت قطعا پیامبران جدید از راه رسانه پیام خود را به جهان منتقل می‌کردند.

وی افزود: اگر علمای قم به طور جدی وارد عرصه سینما شوند تحول بزرگی در زمینه فیلم‌سازی دینی رخ خواهد داد.

کارگردان فیلم «محمد رسول‌الله» گفت: مردم کشورهایی همچون ترکیه وجوهات شرعی خود را صرف کمک به هنر دینی می‌کنند. اگر این فرهنگ‌سازی در کشور ما نیز رخ دهد شاهد تولید آثار ارزنده‌ای خواهیم شد.

وی با اشاره به ضعف فیلم‌نامه در کشور ابراز کرد: اگر طلاب وارد عرصه فیلم‌نامه‌نویسی شوند حرکت عظیمی در سینمای دینی رخ خواهد داد.

مجیدی بیان کرد: برای پیشرفت سینما نمی‌توان به کمک‌های دولتی بسنده کرد چون مسئولان همواره در حال تغییر هستند درحالی که سینما نیاز به کار ریشه‌ای دارد و البته سینمای ایران در زمینه سخت‌افزار صفر بوده و دارای کمبود‌ها و ضعف‌های شدیدی است.

ایوبی: سینمای ایران نمونه کامل اقتصاد مقاومتی است
حجت‌الله ایوبی نیز در مراسم افتتاحیه تالار نمایش مدرسه اسلامی هنر گفت: مقام معظم رهبری تأکید دارند که هر فیلمی که به ترویج اندیشه‌های اسلامی بپردازد دینی است و این گونه نیست که فقط داستان زندگی امامان را فیلم دینی به شمار بیاوریم.

وی افزود: در دنیایی که فعالیت‌های ضد دینی موج می‌زند هیچ بیانی را زیباتر و مؤثرتر از زبان تصویر برای انتقال پیام‌های دینی سراغ نداریم.

رئیس سازمان سینمایی اضافه کرد: درحالی ما از صنعت سینما بهره‌مندیم که بسیاری از کشورهای دنیا از آن محروم هستند به همین دلیل دنیا نمی‌تواند کشور ما را در این زمینه نادیده بگیرد.

ایوبی با بیان اینکه سینمای ایران نمونه کامل اقتصاد مقاومتی است، تبیین کرد: تنها کشور دنیا هستیم که فقط فیلم‌های ساخت داخل را اکران می‌کنیم در حالی که ۷۰ درصد سینماهای اروپا در تسخیر فیلم‌های آمریکایی هستند.

وی تصریح کرد: هرچند سینما از غرب وارد ایران شد، اما چنان در دل فرهنگ اسلامی ما هضم شد که خروجی آن غربی نیست و خانواده‌ها با خیال راحت می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

همچنین مدیر مدرسه اسلامی هنر در این برنامه گفت: این مدرسه یک موسسه آموزش عالی است که بررسی مسائل عرصه دین و هنر را وظیفه خود می‌داند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسین نواب افزود: مقام معظم رهبری حل کردن مسائل نظری دین و هنر را وظیفه حوزه علمیه دانسته‌اند.

وی با بیان اینکه از ظرفیت‌های هنر برای تبلیغ دین باید استفاده شود، اظهار کرد: آیا قرار است ارتباط دین با هنر را تهدید به شمار آوریم یا فرصت؟ باید هنر را به خوبی بشناسیم تا این مسائل حل شوند و سپس بتوانیم از ظرفیت‌های هنر برای تبلیغ دین بهره ببریم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *