آمریکا توان ایستادن درمقابل ارتش روسیه ندارد

 ژنرالهای امریکایی اعتراف کردند که در صورت پیشروی ارتش روسیه در خاک کشورهای اروپایی همسایه، پنتاگون نمی تواند آن را متوقف کند.

به گزارش سادس به نقل از روسیا الیوم، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیروی زمینی امریکا، ژنرال مارک ولش، رئیس ستاد مشترک نیروی هوایی و ژنرال جان ریچاردسون، رئیس ستاد نیروی دریایی ارتش امریکا طی اظهاراتی در شورای روابط عمومی این کشور در نیویورک که در سوم مه برگزار شد، بار دیگر بر خطر روسیه برای کشورهای همسایه تأکید کردند.
ژنرال ولش فرمانده نیروی هوایی ارتش امریکا گفت توانایی نیروی هوایی برای مقابله با خطر روسیه در شرایط اضطراری محدود است.
وی گفت که نیروی هوایی امریکا نمی تواند مانع حمله احتمالی روسیه شود و این امر مستلزم عملیات نظامی بسیار گسترده است.
ولش تأکید کرد که روسیه همچنان در دراز مدت چالشی برای امریکا خواده بود. وی اعتراف کرد که روسیه ارتش بسیار کارآمدی دارد و امریکا باید این موضوع را کاملا مد نظر داشته باشد.
گفتنی است باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا از کنگره خواسته است در سال مالی ۲۰۱۷، بودجه ای به ارزش ۳.۴ میلیارد دلاربه منظور اجرای طرح پنتاگون برای تقویت امنیت کشورهای اروپایی تخصیص دهد. این بودجه درخواست شده، حدود ۴ برابر بودجه تخصیص یافته درسالهای گذشته برای همین منظور است.
این بودجه باید صرف بهسازی مکانیسم حضور نیروهای امریکایی در اروپا، استقرار یک تیپ دیگر در منطقه، ارتقای زیرساختهای نظامی و ارسال تجهیزات و سلاح بیشتر به اروپا شود.
ژنرال میلی رئیس ستاد مشترک نیروی زمینی آمریکا نیز تأکید کرد که اوضاع استراتژیک در روابط بین امریکا و روسیه در مقایسه با سالهای ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ تغییرات عمیق و بنیادینی کرده است. وی گفت: رفتارهای روسیه تغییر کرده است. این کشور مرزهای بین المللی به رسمیت شناخته شده در دهه نود را نقض کرده است.
وی خاطرنشان کرد که واشنگتن امروز با وضعیت استراتژیک بی سابقه ای طی هفت دهه گذشته رو به روست.
ژنرال میلی با اشاره به نزدیک شدن جنگنده های روسی به ناوهای جنگی امریکا در دریای بالتیک، مانور جنگنده های روسی در حریم هوایی بین المللی را تحریک آمیز خواند.
این ژنرال امریکایی تأکید کرد که ارتباط خاصی بین این مانورهای تحریک آمیز و عملیات زیردریایی های روسیه و فعالیتهای این کشور در فضای مجازی وجود دارد.
وی در ادامه گفت: همه اینها حکایت از بروز تغییرات ریشه ای و عمیق در این کشور دارند. ما باید از نزدیک این تحرکات را زیر نظر داشته باشیم. و با استفاده از نیروهای مسلح در تمام بخشها، در مقابل آن بایستیم.
دریادار ریچاردسون نیز به نوبه خود گفت که پنتاگون تشدید فعالیتها و تحرکات زیردریایی های روسیه را که یادآور دوره جنگ سرد است را رصد کرده است.
وی افزود این تغییرات و تحرکات از ۵ سال پیش تا به حال بی سابقه بوده اند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *