نتایج جلسه جدید درباره بانکها / آمادگی بازگشایی نماد بانک صادرات

یک مقام مسئول با اعلام نتایج جلسه اخیر با نمایندگان بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، از بازگشایی نماد بانک صادرات در صورت ارایه یک اطلاعات خبر داد.
به گزارش سادس به نقل از  اخبار بانک، در پی برگزاری جلسه آخر هفته پیش مسئولان بانک مرکزی، سازمان بورس، وزارت اقتصاد و مدیران بانک های بزرگ برای تعیین راهکارهای بازگشایی نماد بزرگ صادرات ، ملت ، تجارت و پست بانک،عصر یکشنبه هم جلسه مهم دیگری بدون حضور مدیران بانک ها برگزار شد.

در این رابطه یک مقام مسئول درباره نتایج جلسه با نمایندگان بانک مرکزی و وزارت اقتصاد گفت: در این جلسه مقرر شد هیات مدیره بانک ها پیگیر مغایرت های بین بانک مرکزی و واقعیت ها باشند و نحوه اعمال تکالیف بانک مرکزی در صورت های مالی ۹۵ را مشخص کنند.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شدن بانک مرکزی تا هفته آینده نسبت به مطالبات مشکول الوصل بانک ها که اعلام کرده بود، بازنگری کند. چرا که اعلام ارقام مربوط به این بند ، کلی و محدود به اعلام یک رقم و بدون مشخص شدن طبقه و سرفصل ها بود. از سوی دیگر مقرر شد مصوبه دولت در مورد تسویه مطالبات بانک ها پیگیری شود .اما این بند به زمان بیشتری نیاز دارد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سئوال که با این اوصاف آیا می توان در دی ماه منتظر بازگشایی نماد بانک های صادرات ، ملت ، تجارت و پست بانک بود یا خیر؟ گفت: بله. در صورتی که این بانک ها اقدام به ارایه گزارش ها و اطلاعات لازم کنند امکان بازگشایی وجود دارد و بهتر است این رویداد در اولین فرصت رخ دهد.

وی افزود: در این میان، بانک صادرات به دلیل پذیرش تکالیف بانک مرکزی و اعمال آن در صورت های مالی، آمادگی بازگشایی نماد را دارد و درصورت ارایه گزارش حسابرسی شده عملکرد نیمه اول سال به بورس بر می گردد. اما دو بانک ملت و تجارت تاکنون تکالیف بانک مرکزی را قبول نکرده و درحال رایزنی هستند.

به گفته وی عمده مغایرت های موجود بین بانک مرکزی و بانک های فوق مربوط به سه موضوع ، طلب بانک ها از دولت ، ذخیره مطالبات و معاملات فیمابین بانک ها است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *