پروژه غربی “خوش‌صداترین مداح” چه هدفی را دنبال می‌کند؟/ تی وی پلاس بعد از امیرتتلو و دی جی فسنقری دست به دامان مداحان شد/ اقدام مشکوک یک شبکه اینترتی + فیلم

 

در اقدامی بی سابقه و توهین آمیز، یک شبکه اینترنتی مسابقه ای میان مداحان اهل بیت(ع) به راه انداخته است.

به گزارش سادس، تی وی پلاس در برنامه ای با عنوان نگین، انتخاب “محبوب ترین و خوش صداترین مداح شورخوان ایران” را برای مخاطبان خو به نظرسنجی گذاشته است. بر این اساس، ده مداح کشور به معرض رای مخاطبان گذاشته شده اند.

برگزاری مسابقه ای اینچنینی میان ذاکران اهل بیت (ع)، بدون تردید با تابوشکنی و قبح شکنی های فراوانی همراه خواهد بود. اینکه مخاطبان یک شبکه اینترنتی زرد به مداح محبوب خود رای دهند اولا با ذات و اساس کار مخلصانه و بی ریای مداحان منافات دارد و در ثانی، نوعی تقلید از شیوه های رایج در غرب است که در نهایت به تقدس زدایی از کار مداحی منتج خواهد شد.

نکته قابل تامل دیگر اینجاست که شبکه برگزارکننده  این مسابقه کذایی، پیشتر مسابقه خوش استايل ترين و شيك پوش ترين خواننده روی استیج را برگزار كرده بود که بنيامين بهادری با برنده شدن در این مسابقه، جایزه خود را که یک خودروی بنز بود دریافت کرد.

اینکه هدف اصلی برگزارکنندگان این مسابقه چیست و چه نتایجی خواهد داشت، موضوعی است که چه بسا ورود نهادهای نظارتی ، امنیتی و قضایی کشور را نیز طلب کند.

اولا برگزاری چنین مسابقاتی یک شیوه غربی است که اساسا با هدف اصلی مداحی و ذکر اهل بیت(ع) در تناقض است؛ این شیوه مدت هاست در تلویزیون نیز رسوخ کرده و در حوزه های مختلف موسیقی، فیلم و … پیاده سازی می‌شود. کار به جایی رسیده که مسابقاتی که در شبکه های معاند نظام در لندن طراحی شده اند بدون کوچکترین تغییری در تهران نیز اجرا و با حمایت تلویزیون به یکی از پرمخاطب ترین برنامه ها تبدیل می شوند. با این وجود، ورود این شیوه به دستگاه امام حسین (ع) – اگرچه خارج از حوزه تلویزیون – بی سابقه است و به نظر می رسد برگزارکنندگان قصد دارند ننگ اولین “استیج آیینی” کشور را به نام خود ثبت کنند.

در ثانی، برگزاری این نظرسنجی توسط شبکه اینترنتی که پیشتر با امثال بنیامین و سحر قریشی و موضوعاتی نظیر خواستگاری دختران از محمدرضا گلزار و رپرتاژ برای امیرتتلو یا دی جی فسنقری شناخته شده بود، اوضاع را سیاه تر از قبل خواهد کرد. چرا دست اندرکاران این شبکه از انتشار حرف های خاله زنکی یک بازیگر زن درباره یک کارگردان زن دیگر، ناگهان تصمیم به تقدیر از مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) رسیده اند؟! آیا پشت این شوی تبلیغاتی، اهداف دیگری نهفته نیست؟

سومین نکته، تلاش برگزارکنندگان برای جذب مخاطب به هر قیمتی است. ظاهرا برای مسئولان این شبکه اصل، جذب مخاطب، گرفتن آگهی و در نهایت درآمد بیشتر است و در این راه، نه خط قرمز اعتقادی و نه فرقی میان آن بازیگر زن و این مداح اهل بیت وجود ندارد؛ هر دو در نگاه آنها، ابزارهایی برای بیشتر دیده شدن و درآمدزایی هستند!

نکته چهارم، احتمال اختلاف افکنی میان مداحان اهل بیت (ع) است. برگزاری چنین رقابتی به شیوه ای غربی، چه بسا زمینه های هایی را فراهم کند که از آن پس بتوان میان مداحان اختلاف انداخت.

نکته پنجم، پروژه تقدس زدایی از دستگاه امام حسین(ع) است. ورود به حوزه مداحی اهل بیت(ع) مسلما بیش از هر معیار دیگری، از اعتقاد و باور قلبی برمی خیزد. با این وجود، اطلاق عناوینی مانند “خوش صداترین” یا “محبوب ترین” مداح “شورخوان”، همگی در جهت زدودن این تقدس و بعد معنوی این کار اعتقادی است.

آیا در سکوت دستگاههای فرهنگی مسئول، چنین پروژه ای با ظاهر مشخص که کمترین و ناچیزترین نتیجه آن، تقدس زدایی از دستگاه امام حسین(ع) است، نیاز به ورود دستگاه های نظارتی و برخورد لازم با آن را ندارد؟

در اقدامی بی سابقه و توهین آمیز، یک شبکه اینترنتی مسابقه ای میان مداحان اهل بیت(ع) به راه انداخته است.
گروه اجتماعی صراط – در اقدامی بی سابقه و توهین آمیز، یک شبکه اینترنتی مسابقه ای میان مداحان اهل بیت(ع) به راه انداخته است.

به گزارش صراط، تی وی پلاس در برنامه ای با عنوان نگین، انتخاب “محبوب ترین و خوش صداترین مداح شورخوان ایران” را برای مخاطبان خو به نظرسنجی گذاشته است. بر این اساس، ده مداح کشور به معرض رای مخاطبان گذاشته شده اند.

برگزاری مسابقه ای اینچنینی میان ذاکران اهل بیت (ع)، بدون تردید با تابوشکنی و قبح شکنی های فراوانی همراه خواهد بود. اینکه مخاطبان یک شبکه اینترنتی زرد به مداح محبوب خود رای دهند اولا با ذات و اساس کار مخلصانه و بی ریای مداحان منافات دارد و در ثانی، نوعی تقلید از شیوه های رایج در غرب است که در نهایت به تقدس زدایی از کار مداحی منتج خواهد شد.

نکته قابل تامل دیگر اینجاست که شبکه برگزارکننده این مسابقه کذایی، پیشتر مسابقه خوش استايل ترين و شيك پوش ترين خواننده روی استیج را برگزار كرده بود که بنيامين بهادری با برنده شدن در این مسابقه، جایزه خود را که یک خودروی بنز بود دریافت کرد.

اینکه هدف اصلی برگزارکنندگان این مسابقه چیست و چه نتایجی خواهد داشت، موضوعی است که چه بسا ورود نهادهای نظارتی ، امنیتی و قضایی کشور را نیز طلب کند.

اولا برگزاری چنین مسابقاتی یک شیوه غربی است که اساسا با هدف اصلی مداحی و ذکر اهل بیت(ع) در تناقض است؛ این شیوه مدت هاست در تلویزیون نیز رسوخ کرده و در حوزه های مختلف موسیقی، فیلم و … پیاده سازی می‌شود. کار به جایی رسیده که مسابقاتی که در شبکه های معاند نظام در لندن طراحی شده اند بدون کوچکترین تغییری در تهران نیز اجرا و با حمایت تلویزیون به یکی از پرمخاطب ترین برنامه ها تبدیل می شوند. با این وجود، ورود این شیوه به دستگاه امام حسین (ع) – اگرچه خارج از حوزه تلویزیون – بی سابقه است و به نظر می رسد برگزارکنندگان قصد دارند ننگ اولین “استیج آیینی” کشور را به نام خود ثبت کنند.

در ثانی، برگزاری این نظرسنجی توسط شبکه اینترنتی که پیشتر با امثال بنیامین و سحر قریشی و موضوعاتی نظیر خواستگاری دختران از محمدرضا گلزار و رپرتاژ برای امیرتتلو یا دی جی فسنقری شناخته شده بود، اوضاع را سیاه تر از قبل خواهد کرد. چرا دست اندرکاران این شبکه از انتشار حرف های خاله زنکی یک بازیگر زن درباره یک کارگردان زن دیگر، ناگهان تصمیم به تقدیر از مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) رسیده اند؟! آیا پشت این شوی تبلیغاتی، اهداف دیگری نهفته نیست؟

سومین نکته، تلاش برگزارکنندگان برای جذب مخاطب به هر قیمتی است. ظاهرا برای مسئولان این شبکه اصل، جذب مخاطب، گرفتن آگهی و در نهایت درآمد بیشتر است و در این راه، نه خط قرمز اعتقادی و نه فرقی میان آن بازیگر زن و این مداح اهل بیت وجود ندارد؛ هر دو در نگاه آنها، ابزارهایی برای بیشتر دیده شدن و درآمدزایی هستند!

نکته چهارم، احتمال اختلاف افکنی میان مداحان اهل بیت (ع) است. برگزاری چنین رقابتی به شیوه ای غربی، چه بسا زمینه های هایی را فراهم کند که از آن پس بتوان میان مداحان اختلاف انداخت.

نکته پنجم، پروژه تقدس زدایی از دستگاه امام حسین(ع) است. ورود به حوزه مداحی اهل بیت(ع) مسلما بیش از هر معیار دیگری، از اعتقاد و باور قلبی برمی خیزد. با این وجود، اطلاق عناوینی مانند “خوش صداترین” یا “محبوب ترین” مداح “شورخوان”، همگی در جهت زدودن این تقدس و بعد معنوی این کار اعتقادی است.

آیا در سکوت دستگاههای فرهنگی مسئول، چنین پروژه ای با ظاهر مشخص که کمترین و ناچیزترین نتیجه آن، تقدس زدایی از دستگاه امام حسین(ع) است، نیاز به ورود دستگاه های نظارتی و برخورد لازم با آن را ندارد؟

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *