امیری خراسانی: منتظر توزیع اعتبار از سوی وزارت ورزش هستیم

امیری خراسانی: منتظر توزیع اعتبار از سوی وزارت ورزش هستیم

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی گفت: برای برگزاری جام خوشه چین منتظر تخصیص اعتبارات از سوی وزارت ورزش و جوانان هستیم تا مرحله نهایی آن را اواخر بهمن و اسفند برگزار کنیم.

محمدتقی امیری خراسانی در گفت و گو با سادس، درباره زمان برگزاری جام خوشه چین اظهار کرد: برگزاری جام خوشه چین جزو مصوبات سال گذشته است و از سوی سازمان برنامه و بودجه ردیف اعتبار جداگانه ای دارد که برای برگزاری جام منتظر توزیع این اعتبار از سوی وزارت ورزش و جوانان هستیم.

وی گفت: البته کارهای مقدماتی در خصوص این جام انجام شده و تنها منتظر تخصیص اعتبارات هستیم تا با ابلاغ و توزیع اعتبارات به ادارات کل استان ها کار را پیش ببریم تا مرحله نهایی آن را اواخر بهمن و اسفند برگزار کنیم‌.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی همچنین با اشاره به تشکیل سازمان لیگ در رشته های هفت سنگ، چوب کشی و فوتوالی، افزود: تنها باشگاه هایی می توانند در این سه رشته فعالیت حرفه ای داشته باشند که از کمیسیون ماده پنج ادارات کل ورزش و جوانان استان های خود برخوردار و امکان فعالیت در قالب ورزش حرفه ای را داشته باشند.

امیری خراسانی خاطرنشان کرد: هدف اصلی از تشکیل سازمان لیگ توسعه ورزش روستایی و عشایری و تقویت ورزش حرفه ای و قهرمانی است تا مخاطب بیشتری را جذب این رشته کنیم.

وی همچنین از برگزاری اولین دوره مسابقات قویترین مردان روستایی و عشایری خبر داد و اظهار کرد: اولین دوره مسابقات قویترین مردان روستایی و عشایری ۲۱ و ۲۲ آبان به میزبانی همدان برگزار خواهد شد.

امیری خراسانی با اشاره به کمبود اعتبارات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی، گفت: در سال گذشته اعتبارات این فدراسیون یک‌ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود که امسال با افزایش دو برابری باز هم کافی نیست. البته اگر این اعتبارات صددرصد تخصیص پیدا نکند، در اجرای برنامه های ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی با مشکلات زیادی مواجه خواهیم بود.

وی در پایان افزود: با وجود این که بیشتر قهرمانان و مدال آوران از روستا و عشایر است اما متاسفانه در تخصیص اعتبارات همواره ورزش روستایی نادیده گرفته می شود و کمترین بودجه به این حوزه اختصاص پیدا می کند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *