نائینی: داورزنی فقط شعار می‌دهد/ وزیر ورزش به داد والیبال برسد

نائینی: داورزنی فقط شعار می‌دهد/ وزیر ورزش به داد والیبال برسد

پیشکسوت والیبال ایران با انتقاد از عملکر فدراسیون والیبال از وزیر ورزش درخواست کرد که به مدیریت این فدراسیون ورود کند.

اکبر نائینی ملی پوش سابق و کارشناس والیبال ایران در گفت و گو با سادس، در خصوص عملکرد جوانان والیبال ایران در رقابت های جهانی گفت: قبل از شروع این رقابت ها زمانی که آقای داورزنی یک سرمربی را در دو سمت تیم ملی والیبال بزرگسالان و جوانان قرار داد همان زمان مصاحبه کرده و اعلام کردم که شاید آقای داورزنی بازهم فراموش کرده و اشتباه خود را دوباره تکرار می‌کند. ۶ سال پیش به پیمان اکبری هدایت ۴ تیم داده شد و نتایج ضعیفی به دست آمد. اکبری همزمان در رقابت های باشگاه های آسیا، مسابقات دانشجویان، تیم ملی امید در امارات و رقابت های قهرمانی آسیا با تیم ب ایران به عنوان سرمربی حضور داشت. اکبری باید در حدود ۴ یا ۵ ماه این تیم ها را همزمان هدایت می کرد!

* فدراسیون والیبال باید پاسخگوی نتایج باشد

نائینی گفت: همان زمان بحث های زیادی بود که تیم نتیجه نمی گیرد و منتقدان اعلام داشتند که مگر قحط الرجال است؟ خود عطایی در مصاحبه ای از این وضعیت انتقاد داشت و بیان کرد چرا یک مربی باید همزمان هدایت چهار تیم را برعهده بگیرد. همان زمان عطایی گفت که به دلیل دریافت پست در تیم های ملی این صحبت ها را انجام نمی دهم، درحالی که امروز خودش هدایت دو تیم همزمان را برعهده داشت. به نظر می آید آقای عطایی این موضوع را فراموش کرده اما من باز هم ایراد را از عطایی نمی‌بینم بلکه باید فدراسیون به این موضوع پاسخ دهد. سرمربی دوست دارد که تیمی را هدایت کند و این فدراسیون است که باید درست تصمیم بگیرد و سرمربیگری دو تیم را به یک نفر ندهند.

اکبر نائینی ملی پوش سابق والیبال ایران

* داورزنی مقصر اصلی نتایج ضعیف است

او ادامه داد: قطعا داورزنی در خصوص این نتایج ۱۰۰ درصد مقصر است. از قبل مشخص بود که هدایت دو تیم با یک سرمربی نتیجه‌ای در بر ندارد. زمانی که عطایی با تیم بزرگسالان درگیر بازی های آسیایی ژاپن است قطعا نمی‌تواند در مسابقات جوانان تیم را هدایت کند چرا که خودش بالا سر بازیکنان هنگام تمرینات نبوده و کار برایش سخت می شود. مسابقات جوانان جهان پس از یک هفته از رقابت های آسیایی درحالی پیگیری شد که در همان روز های اول تیم ملی والیبال جوانان از صعود بازماند!

* نمی‌شود دو تیم به یک مربی سپرده شود

نائینی گفت: کارشناسانی که ادعا دارند که عطایی و کادر فنی‌اش تیم ملی بزرگسالان را در آسیا قهرمان کرد اکنون باید پاسخ دهند که چرا جوانان با همان کادر فنی در مسابقات جهان در دوبازی اول خود به پیروزی نرسیدند؟ این موضوع نشان می‌دهد که کادرفنی در رقابت های آسیایی زیاد تاثیرگذار نبود چرا که بیشتر بازی ها ۳ بر صفر تمام شد. این یعنی بازی نزدیکی وجود نداشت که مربیان خودی نشان دهند. در مسابقات جوانان زمانی که بازی به پنج ست کشیده شد عیار کادر فنی برای همگان مشخص شد. به هیچ عنوان اعتقاد ندارم که عطایی و کادر ایرانی بد هستند اما باید بگویم که نمی‌شود دو تیم را به یک مربی بسپاری. حتی اگر بهترین مربی جهان هم باشی قادر نخواهی بود که دو تیم را در یک مقطع زمانی کوتاه رهبری کنی. معتقدم که مربی تیم ملی بهتر است حتی در مسابقات باشگاهی هم تیم نداشته باشد.

* بی‌برنامگی داورزنی و آزمون و خطای او باعث نتایج ضعیف ملی پوشان بود

ملی‌پوش سابق والیبال ایران در واکنش به تاختن رئیس فدراسیون والیبال به منتقدان گفت: مسابقات آسیایی و والیبال آسیا از دهه ۷۰ به بعد دیگر در دنیا مطرح نبود. زمانی که میانگین قدی زیر ۱۹۰ بود ژاپن، کره و چین جزو تیم های برتر جهان بودند اما بعد از دهه ۷۰ زمانی که میانگین قدی افزایش یافت و قوانین تغییر کرد دیگر مسابقات آسیایی آن‌چنان در جهان مطرح نبود. بعد از این زمان کشورهای آسیای شرقی روی فوتبال تمرکز کرده و هزینه والیبال را به فوتبال بردند. معتقدم که اگر قرار بود در المپیک تیم های قدرتمند شرکت کنند آسیایی ها از این مسابقات در والیبال محروم می شدند چرا که سطح تیم های آسیایی آنچنان بالا نیست.

وی ادامه داد: والیبال آسیا از اروپا عقب مانده است اما تعجب می‌کنم که آقای داورزنی قهرمانی در آسیا را بزرگ می‌کند. قهرمانی زمانی ارزش دارد که در مسابقات بزرگ به دست آید، آقای عطایی دو سال پیش تیم جوانان را قهرمان جهان کرد و باید سوال پرسید که در این مدت برای تیم چه اتفاقی افتاده است؟ به نظرم یکی از عوامل صغره سن بود که والیبال ایران در دوره گذشته از بازیکنان بیشتری که صغره سن داشتند استفاده می کرد اما امسال کمتر.  همچنین بی‌برنامگی داورزنی و آزمون خطای او باعث شد تیم جوانان این نتایج ضعیف را کسب کند.

* رئیس فدراسیون والیبال بازهم خطای خود را تکرار کرد!

نائینی ادامه داد: داورزنی بازهم خطای خود را تکرار کرد و هدایت دو تیم را به یک مربی سپرد. معتقدم این نتایج ضعیف به فدراسیون بر می گردد که برنامه ندارد و داورزنی تنهایی والیبال را مدیریت می‌کند و با حضور یکسری افراد بله قربان گو وضع والیبال به اینجا کشیده شده است. بسیاری از افرادی که کنار داورزنی هستند حتی در استان‌های خود مطرح نبوده و فقط به دلیل بله قربان گویی در فدراسیون پست گرفته اند. زمانی که داورزنی یک تنه برای تیم های ملی تصمیم می گیرد، نتیجه همینی که می بینید خواهد شد.

* وزیر ورزش به داد والیبال ایران برسد

او گفت: بسیاری از بزرگان و ملی پوشان قدیمی والیبال ایران توسط داورزنی خانه نشین شدند اما واقعا چرا؟ باید از سرمایه های مملکت استفاده کنیم و به همین دلیل از سجادی وزیر ورزش که خود ملی پوش بوده می خواهم به مدیریت والیبال ایران ورود کند و به داد این رشته برسد. از سجادی درخواست دارم که  اجازه ندهد پیشکسوتان والیبال خانه نشین شوند. به جرات می گویم سومین و یا چهارمین تیمی در جهان هستیم که در والیبال هزینه می کنیم. اگر به قرارداد باشگاه ها و مربیان خارجی تیم ملی نگاه بیندازید این موضوع را خواهید فهمید اما در عمل هیچ وقت جزو چهار تیم برتر جهان نبوده ایم. باشعار دادن نمی‌توان تیم را روی سکوهای جهانی برد که متاسفانه داورزنی فقط شعار می دهد و زمانی که تیم نتیجه نمی گیرد از مردم عذرخواهی می کند. پس از مسابقات جوانان هم داورزنی عذرخواهی نکرد و این کار برعهده عطایی قرار داده شد که به جای داورزنی از مردم عذرخواهی کند.

* نسل طلایی باید روی سکو جهانی و المپیک می‌رفت

او گفت: زمانی که می‌بازند فدراسیون والیبال می‌گوید که زندگی ادامه دارد! نسل طلایی مانند معروف، موسوی، غفور و … نباید می‌سوختند و حداقل می‌بایست با این نسل روی سکو جهانی و المپیک می‌رفتیم. در ده سال گذشته در رقابت‌های آسیایی و در زمان ولاسکو ایران قهرمان آسیا شد درحالی که داروزنی می‌توانست به مربی ایرانی اعتماد کند تا ۱۰ سال پیش اولین قهرمانی با مربی ایرانی به دست بیاید. به دلیل میزبانی ایران قهرمانی برای ایران مسجل بود و حتی من در مصاحبه‌ای این موضوع را اعلام کردم. باید ۱۰ سال پیش با مربی ایرانی قهرمان می شدیم نه امسال.

* داورزنی افرادی را می‌خواهد که والیبال ایران را آرام جلوه دهند

نائینی در پایان گفت: داورزنی تنها افرادی را می‌خواهد که برایش تبلیغ کنند و وضعیت والیبال را آرام جلوه دهند. برای داوزنی گوش شنوایی در خصوص انتقادات وجود ندارد. در مسابقات جوانان، ایران همواره جزو تیم‌های برتر بوده اما امسال کادر فنی و کارخانه مدعی شده که تیم بی تجربه بوده‌اند. در پاسخ به آنها می‌گویم که مگر تیم های دیگر با ایران فرق می‌کردند؟ شاید منظور آقای کارخانه این بود که از بازیکنان کمتری که صغره سنی داشته‌اند در این رقابت‌ها استفاده شده است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *