فلاحی: اجرای رتبه بندی معلمان موجب افزایش کیفیت آموزشی کشور می‌شود

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اهمیت موضوع رتبه بندی معلمان گفت: رتبه بندی موجب می شود هم کیفیت آموزشی ما افزایش پیدا کند و هم در نظام آموزش و پرورش ایجاد شایستگی را شاهد باشیم.

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی در گفت و گو با سادس، با اشاره به لایحه رتبه بندی معلمان‌ و چالش هایی که این لایحه پشت سر گذاشت، عنوان کرد: بیش از ۱۰ سال است که هم فرهنگیان و هم نمایندگان منتظر هستند که این لایحه هرچه سریع تر به مجلس بیاید تا بررسی و تصویب آن نهایی شود.

وی افزود: مجلس قبل از عید کلیات لایحه را به صورت دوشوری تصویب کرد تا مجددا در پایان دولت قبلی به دولت جدید بازنگردد، در کمیسیون نیز بند به بند آن بررسی و اصلاح شد تا بند هفتم که مربوط به مسائل مالی بود. هزینه رتبه بندی معلمان حداقل ۳۰ هزارمیلیارد تومان است.

نماینده مردم همدان تصریح کرد: دولت سابق ۵ هزار و دویست میلیارد برای این موضوع در نظر داشت، ولی آقای نوبخت ادعا می کرد که برای این لایحه ۶۰ هزارمیلیارد تومان در نظر گرفته شده است و برای همین مسائل مالی، این لایحه در این مدت میان کمیسیون آموزش و تحقیقات و سازمان برنامه و بودجه در کش و قوس بود و این مساله موجب شده بود که لایحه رتبه بندی نهایی نشود.

فلاحی ادامه داد: امیدوارم مسائل مالی لایحه رفع شده باشد، تا دوباره دچار چالش نشود، برای این ۳۰ هزار میلیارد تومان یا باید ردیف جدیدی ایجاد کنیم یا از ردیف های دیگر کمک بگیریم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان اضافه کرد: رتبه بندی معلمان موجب می شود هم کیفیت آموزشی ما افزایش پیدا کند و هم در نظام آموزش و پرورش ایجاد شایستگی را شاهد باشیم تا ‌بر اساس آن شایستگی ها مشکلات معیشتی معلمان رفع شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *