سرمربی تنیس: شانس صعود به دسته سه آسیا را داریم/ بگذارند با آرامش کار کنیم

سرمربی تنیس: شانس صعود به دسته سه آسیا را داریم/ بگذارند با آرامش کار کنیم

سرمربی تیم ملی تنیس ایران گفت: اگر با تمام توان در مسابقت دیویس کاپ شرکت کنیم، شانس صعود به دسته سه آسیا را داریم.

اکبر طاهری در گفت‌وگو با سادس درباره شرایط تیم ملی تنیس ایران برای حضور در مسابقات دیویس کاپ و امکان صعودبه دسته سه آسیا بیان کرد: در نظر داشتیم دو هفته مسابقه بین المللی شرکت کنیم اما بخاطر شرایط کرونا و وجود پروتکل ها، حضور در مسابقات سخت بود از این رو سه هفته در کیش اردو داریم که شرایط آن مشابه با بحرین میزبان مسابقات است و پس از آن نیز  تیم ۲۳ مهر عازم مسابقات می شود. ما تمام تلاش خود را می کنیم که در انتهای اردو، بهترین نفرات انتخاب شوند و نتیجه قابل قبولی بگیریم. اگر با تمام توان حاضر شویم، شانس این را داریم که به گروه سه صعود کنیم و امیدوارم این اتفاق رخ دهد.
 
طاهری در پاسخ به این پرسش که با توجه به اعلام ترکیب تیم ملی، چرا نفرات بیشتری به اردوی نهایی دعوت شدند، تصریح کرد: پس از اینکه انتخابی تیم ملی و دو مرحله اردو برگزار شد، بازیکنان مسابقات داخلی هم شرکت کردند. کادر فنی پس از رصد شرایط، نام امیر حسین بادی، حسادم یزدی، سینا مقیمی و حمیدرضا نداف را به فدراسیون جهانی اعلام کرد. انوشا شاهقلی، سامیار الیاسی، سینا مقیمی، مهرشاد قفقازی و علی یزدانی نیز به اردو دعوت شدند. شرایط آب و هوایی  و نوع زمین در کیش نسبت به تهران تغییر کرد و تا دو روز مانده به شروع مسابقات امکان تعویض بازیکنان را داریم. از این رو هرکسی نشان بدهند بهتر از این چهار نفر است، امکان جایگزینی داریم.

او در مور اینکه میزبان پروتکل های سختگیرانه ای در نظر گرفته است یا خیر، گفت: شرایط غیر معمولی نگذاشته است اما تنها موردی که هست ما در نظر داشتیم زودتر به بحرین برویم اما اعلام کردند ۷۲ ساعت قبل از شروع مسابقات می توانیم وارد این کشور شویم.

طاهری با اشاره به نوع انتخاب نفرات تیم ملی تصریح کرد: این درخواست را دارم که جامعه تنیس همدل شوند. روشی که ما  برای انتخاب نفرات گذاشتیم، متفاوت از دوره های قبل بوده است و همه مربیان و بازیکنان انگیزه زیادی پیدا کردند. البته  کار خودمان سخت شد چون توقع اکثریت بالا رفته و صحبت و جانبداری هایی نیز در مورد انتخاب نفرات انجام می شود. نکته این است که کادرفنی همه جوانب را می بیند و شرایط برای همه یکسان است و بهترین ها وارد زمین می شوند. اگر کسی در اردو است، نه در یک مسابقه بلکه در طول مدت زمانی که نظر داشتیم، نشان داده است که کیفیت بهتری دارد. به نظرم حواشی اطراف تیم، اثر منفی روی ذهنیت تیم می گذارد. این درخواست را دارم با همدلی اجازه دهند با آرامش کار کنیم و بهتری نفرات وارد زمین شوند، ان‌شاءالله که موفق شویم.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که با توجه به کیفی بودن کاروان ایران در بازی های آسیایی، فکر می کند تنیس شانسی برای اعزام به این رویداد داشته باشد یا خیر، تاکید کرد: امیدوارم تنیس بازان دربازی های آسیایی بتوانند حضور پیدا کنند. تنیس ایران از لحاظ کیفی در شرایطی نیست که بتواند برای مدال برود اما حضور در این رویداد، انگیزه خوبی برای بازیکنان و جامعه تنیس می شود. فکر می کنم نتیجه مسابقات دیویس کاپ می تواند تاثیر گذار باشد البته باید دید مسئولان چه تصمیمی می گیرند.
 
انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *