پیش بینی یک معضل زیست محیطی جدید در آمریکا

کارشناسان محیط زیستی در آمریکا هشدار داده اند که برخی از مناطق ایالات متحده تابستان آینده، شاهد تولیدمثل و پراکندگی غیرمعمول میلیاردها پشه خواهند بود که به نوبه خود یک بحران زیست محیطی برای مردم و اکوسیستم محلی محسوب می شود.

به گزارش سادس، یک کارشناس زیست محیطی در این باره هشدار داد: به دلیل وضعیتی که از ترکیب وقوع طوفان‌ها با گرمای سوزان هوا ایجاد شده است، بخش‌هایی از ایالات متحده ممکن است شاهد افزایش شدید تولیدمثل پشه‌ها در تابستان آتی باشند.

“مایکل راوپ”، حشره‌شناس و استاد برجسته دانشگاه مریلند در برنامه شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس نیوز گفت که ایالات متحده در این تابستان شاهد تولیدمثل میلیاردها پشه خواهد بود.

پشه‌ها در هوای گرم و آب راکد تولیدمثل می‌کنند.

راوپ گفت: وقتی دمای هوا به حدود ۳۲ درجه سانتیگراد می‌رسد و آب‌های راکد داریم، شاهد تولیدمثل میلیاردها پشه خواهیم بود. در نتیجه موارد متعددی هم از نیش خوردن رخ خواهد داد.

راوپ توضیح داد که بارش بی‌وقفه و دو طوفان شامل طوفان “هنری” در اوت و طوفان “آیدا” در سپتامبر که در چند ایالت آمریکا رخ داد، مقادیر زیادی آب در زمین آن نواحی جمع کرده است. همچنین، انتظار می‌رود که دمای هوا هم افزایش یابد و آن نیز به‌نوبه خود منجر به ایجاد شرایط ایده‌آل برای تولیدمثل و حیات این حشره شود.

راوپ توصیه می کند که استفاده از حشره‌کش‌های حاوی “دیت” برای محافظت شخصی مقابل پشه‌ها استاندارد طلایی است. او افزود که راه‌های دیگر شامل خریدن لباس‌هایی است که از قبل به “پرمترین” (نوعی دارو به شکل کرم یا شامپو) آغشته‌اند و نیز استفاده از اسپری ضد پشه و کنه.

پیش‌تر نیز تارنمای رسمی “آموزش مراجعان انجمن ملی مدیریت آفات” موسوم به PestWorld.org پیش‌بینی‌ های مشابهی کرده و هشدار داده بود که در مناطق شمال شرقی ایالات متحده، خطر حضور انبوه و بیش از حد معمول پشه‌ها در سال ۲۰۲۱ در پیش است.

به گزارش ایندیپندنت، همچنین نگرانی‌هایی درباره افزایش بروز بیماری‌های حاصل از نیش پشه ایجاد شده است؛ از جمله ویروس نیل غربی که سالانه به طور میانگین جان ۱۳۰ نفر را در ایالات متحده می‌گیرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *