پیش بینی استمرار خدمت حدود ۵۰ هزار فرهنگی واجد شرایط بازنشستگی/افزایش دریافتی نیروهای خدماتی

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه ۹۵ هزار نفر از فرهنگیان واجد شرایط بازنشستگی هستند گفت: تعداد قابل‌توجهی از این مشمولان نیز علاقه‌مند هستند که استمرار خدمت داشته باشند و در مجموع پیش‌بینی ما این است که ۵۰ تا ۶۰ درصد این افراد ماندگاری خواهند داشت.

ناصر سلیمان زاده در گفت‌وگو با سادس، در پاسخ به پرسشی درباره روند ساماندهی نیروی انسانی برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ و میزان خروجی نیروی انسانی از سیستم اظهار کرد: ساماندهی و تأمین نیروی انسانی در حال انجام است.

وی افزود: در حال حاضر ۹۵ هزار نفر از همکاران ما واجد شرایط بازنشستگی هستند و اگر اکنون بخواهند درخواست بازنشستگی بدهند شرایطش را دارند. از این تعداد، بخشی دارای مدرک فوق‌لیسانس و دکترا هستند که می‌توانند تا ۳۵ سال خدمت کنند. تعدادی قابل‌توجهی از این مشمولان نیز علاقه‌مند هستند که استمرار خدمت داشته باشند و درمجموع پیش‌بینی ما این است که ۵۰ تا ۶۰ درصد این افراد ماندگاری خواهند داشت.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش درباره ارتقای حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش نیز گفت: برای افزایش حقوق این گروه تلاش‌های بسیاری صورت گرفت، اما به علت موانعی در ضوابط و قوانین، امکان افزایش حقوق در احکام کارگزینی آنها وجود نداشت.

سلیمان زاده ادامه داد: به همین علت، سازمان برنامه‌وبودجه کمک کردند و بودجه‌ای را تخصیص دادند که ما مبلغی را به‌عنوان اضافه‌کار به آنها پرداخت کردیم و امیدواریم استمرار یابد و ماه‌های دیگر هم پرداخت شود تا زمانی که مشکل حکم آنها برطرف و وضعیت معیشتی این گروه نیز بهبود یابد.

وی به روند بازگشایی مدارس نیز اشاره کرد و گفت: نکته مهم برای بازگشایی حضوری مدارس، رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی است. سناریوهای مختلفی طراحی شده و قرار نیست همه دانش آموزان در یک روز وارد مدرسه شوند. آنها گروه‌بندی‌شده و معلمان بر اساس دستورالعمل‌ها و ضوابط تدریس می‌کنند. هنوز تا بازگشایی مدارس زمان داریم و آخرین تصمیمات در شهریورماه اتخاذ می‌شود که مدارس باید با چه آیتم‌ها و پیش‌فرض‌هایی اقدام به بازگشایی کنند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *