مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر در گرو همکاری همه کشورهای منطقه است

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با همتای ازبک خود بر ضرورت همکاری کشورهای منطقه جهت رفع چالش هایی از قبیل تروریسم و قاچاق مواد مخدر تاکید کرد.

به گزارش سادس، نورالدین جان اسماعیل اوف رئیس مجلس ملی جمهوری ازبکستان عصر امروز (چهارشنبه) با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

قالیباف در این دیدار با اشاره به مناسبات میان دو کشور بر گسترش هر چه بیشتر روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میان تهران- تاشکند تاکید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر ضرورت همکاری کشورهای منطقه جهت رفع چالش های موجود اظهار کرد: مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر از جمله موضوعات مهم منطقه است که با همکاری همه کشورها امکان پذیر است. 

قالیباف ضمن تاکید بر اهمیت بهره مندی بیشتر از ظرفیت های دیپلماسی پارلمانی یادآور شد: گروه های دوستی پارلمانی دو کشور می توانند تسهیل کننده مناسبات و تقویت و تحکیم تعاملات فیمابین باشند.

رئیس مجلس ملی جمهوری ازبکستان در ادامه این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ایران گفت: اقدامات مجالس دو کشور در گسترش روابط فیمابین سازنده است و ازبکستان آماده هرگونه همکاری در عرصه های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی است.

نورالدین جان اسماعیل اوف در پایان بر آمادگی همکاری های این کشور جهت حل مسائل و چالش های منطقه تاکید کرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *