غربالگری کرونایی بیش از نیم میلیون مسافر ورودی به کشور

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از پایش سلامت بیش از نیم میلیون نفر از مسافران ورودی به کشور از نظر ابتلا به کرونا خبر داد.

مهدی ولیپور در گفت‌وگو با سادس، با اشاره به اجرای طرح پایش سلامت و مراقبت بهداشتی مسافران ورودی به کشور که از روزهای پایانی اسفند سال ۱۳۹۹ آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد، گفت: در اجرای این طرح که با همکاری جمعیت هلال احمر همراه با وزارت بهداشت در حال اجراست تا صبح امروز ۱۲ مردادماه، وضعیت سلامت۵۰۴ هزار و ۹۲۸ نفر از مسافران ورودی به کشور از نظر ابتلا به کرونا مورد ارزیابی قرار گرفته و علائم کرونا در آنان کنترل شده است.  

وی با بیان اینکه طی این مدت ۱۹۳  نفر هم به دلیل دارا بودن علائم ابتلا به کووید۱۹ به قرنطینه منتقل شدند، گفت:  تاکنون ۵۳ هزار و ۹۴۱  تست pcr و ۷۲ هزار و ۳۳۱ تست فوری کرونا از مسافران اخذ شده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۴۷۱ نیروی عملیاتی در اجرای این طرح مشارکت دارند، گفت: این طرح در ۲۸ ورودی کشور از جمله پایانه های مرزی، دریایی و هوایی آغاز شده که در حال حاضر ۱۷ مورد آن فعال است.  

ولیپور درباره زمان اجرای این طرح نیز گفت:  اجرای طرح پایش سلامت مسافران ورودی به کشور  تا هر زمانی که ستادملی مقابله با کرونا اعلام کند، ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *