صعود طباطبایی به جمع ۱۶ بازیکن برتر جام جهانی شطرنج

ملی‌پوش شطرنج ایران با پیروزی در جام جهانی شطرنج برای نخستین بار در تاریخ شطرنج ایران به جمع ۱۶ بازیکن برتر این رقابت‌ها راه یافت.

به گزارش سادس، دیدار دوم از مرحله چهارم رقابت‌های جام جهانی شطرنج در سوچی روسیه پیگیری شد و سه شطرنج‌باز ایران به مصاف حریفان خود رفتند.

محمدامین طباطبایی که روز گذشته در دور چهارم این رقابت‌ها به پیروزی دست یافته بود، مقابل سوپراستادبزرگ پنتالاهری‌کرشنا، قهرمان آسیا از کشور هند، برای صعود به مرحله پنجم فقط نیاز به یک تساوی داشت. طباطبایی توانست در بازی دوم  در ۱۱۵ حرکت، رقابت را به تساوی بکشاند تا با تاریخ‌سازی به دور بعد صعود کند.

استادبزرگ پویا ایدنی دیگر شطرنج‌باز ایران در مقابل استاد بزرگ لهستانی در بازی اول از مرحله چهارم به تساوی رسید اما در دور دوم شطرنج‌باز ایران نتوانست از سد حریف قدرتمند لهستانی‌اش بگذرد و در نهایت از رفتن به مرحله پنجم جام جهانی بازماند.

ساراسادات خادم‌الشریعه هم که در این رقابت‌ها حضور دارد در دور اول همانند پویا ایدنی بازی را مقابل حریفش به تساوی کشاند اما در دور دوم نتوانست در مقابل استاد بزرگ تان ژونئی، قهرمان اسبق جهان به پیروزی دست پیدا کند تا این شطرنج باز هم از صعود به مرحله پنجم باز بماند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *