پوشش سراسری حوادث نیازمند ۱۰۰۰ پایگاه امداد جاده‌ای/تماس با ۱۱۲ بدون سیم کارت هم امکان پذیر است

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به این که پایگاه های امداد جاده ای موجود نمی توانند پوشش سراسری در کشور در خصوص حوادث ایجاد کنند از ضرورت وجود حداقل ۱۰۰۰ پایگاه امداد جاده ای در کشور خبر داد.

به گزارش سادس، محمدباقر محمدی، گفت: جمعیت هلال احمر در حوادث جاده ای و ترافیکی یک وظیفه اصلی دارند و آن رهاسازی مصدومین با انجام عملیات فنی است و در صورت عدم حضور در محل حادثه یا درخواست اورژانس، تثبیت وضعیت و انتقال مصدومین نیز در دستور کار قرار می گیرد و شرایطی فراهم می شود تا مصدوم در بهترین حالت ممکن در اختیار اورژانس قرار گیرد.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: امروز پایگاه های جاده ای هلال احمر مجهز به خودروهای مدرنی شده که می توان با استفاده از این ابزار به سرعت به محل حادثه رسید. در صورتی که محل وقوع حادثه مناطق صعب العبور باشد که امکان حضور اورژانس در آن مناطق نباشد، هلال احمر مستقیما مصدومین را به مراکز درمانی منتقل می کند.

محمدی ادامه داد: امروز هلال احمر به این علت که با کمبود امکانات مواجه است نمی تواند پوشش سراسری داشته باشد. حداقل نیاز هلال احمر در راستای این که تمامی جاده های کشور را پوشش دهد، وجود ۱۰۰۰ پایگاه جاده ای است که تاسیس پایگاه های باقی مانده ملزم به تجهیز نیز است. وجود آمبولانس، ست نجات و امکانات اولیه درمانی حداقل نیازهای هر پایگاه امداد جاده ای است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات تصریح کرد: امداد جاده ای یک وظیفه حاکمیتی است و انتظار می رود تا دولت با در اختیار گذاشتن اعتبارات مورد نیاز، در راستای ارتقا سطح کیفی هلال احمر کمک رسانی لازم را انجام دهد. 

وی در خصوص سامانه تلفنی ۱۱۲ و قابلیت های آن گفت: سامانه تلفنی ۱۱۲ در سراسر کشور قابل دسترسی بوده و به این علت راه اندازی شده است تا غالب حوادثی که در خارج از شهرها به وقوع می پیوندد از این طریق اطلاع رسانی شود. بلایای طبیعی نظیر سیل، رانش زمین و زلزله و حوادث کوهستان و جاده ای از جمله مواردی است که شهروندان در صورت وقوع می توانند از طریق این شماره درخواست کمک کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که تلفن همراه فاقد سیم کارت باشد باز هم می توان با ۱۱۲ تماس گرفت و از جمله شماره های اضطراری مشترک در جهان است. شهروندان پس از تماس با این سامانه به اولین مرکز EOC وصل خواهند شد و از طریق این مراکز اطلاعات دریافتی در اختیار نزدیک ترین پایگاه امداد قرار می گیرد و تیم های امدادی به محل حادثه اعزام می شوند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *