درخواست فرماندار ری برای ارتقای دادگستری این شهرستان

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۸۴۱ نفر در سه ماه نخست امسال و تحقق ۴۲ درصدی تعهد اشتغال، بر لزوم ارتقای دادگستری شهرستان ری تاکید کرد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با سادس، در تشریح روند تحقق تعهد ایجاد اشتغال در سطح شهرستان ری گفت: بر اساس ارزیابی صورت گرفته در کارگروه اشتغال استان تهران، شهرستان ری با ایجاد اشتغال برای ۲ هزارو ۸۴۱ نفر در سه ماه نخست سال جاری و تحقق ۴۲ درصدی تعهد اشتغال، رتبه نخست را در استان کسب کرده است. در شهرستان ری حرکت در مسیر اجرای شعار سال ۱۴۰۰ که از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری است در اولویت قرار دارد و همه دستگاه های شهرستان این امر مهم را در دستور کار قرار داده اند.

وی افزود: در سال گذشته با همت و پیگیری مجموعه ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان ری، تعهد معین شده برای شهرستان در حوزه اشتغال به میزان ۲۲۸ درصد محقق شد و امسال نیز تعهد شهرستان ری ایجاد ۶ هزار و ۶۸۸ فرصت شغلی است که از ابتدای سال تلاش برای ایجاد اشتغال آغاز شده است. با توجه به سیاست گذاریها و وجود ظرفیت های صنعتی و تولیدی شهرستان ری بهره گیری از این ظرفیت ها و همچنین ضرورت ایجاد اشتغال در دستور کار قرار گرفت است.

توکلی ادامه داد: بی تردید تشویق مردم به استفاده از کالای ایرانی می تواند در پویایی تولید و اقتصاد کشور موثر باشد و این موضوع در دستور کار کارگروه اشتغال شهرستان ری قرار دارد و در همین راستا توسعه شرکت های دانش بنیان در شهرستان ری از اولویت های مهم است که در اشتغالزایی نیز اثرگذار بوده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری در بخش دیگری از صحبت های خود بر لزوم ارتقای دادگستری شهرستان ری تاکید کرد و افزود: قطعا دستگاه قضایی شهرستان ری باید مطابق با افزایش جمعیت و مشکلات آن ارتقاء یابد. هم اکنون دستگاه قضایی شهرستان ری از لحاظ زیرساخت ها مانند ساختمان و نیروی انسانی ارتقاء نیافته که در این حوزه باید شاهد یک تحول موثر باشیم.

وی افزود: دادگستری در بخش های مختلف شهرستان هنوز زیرساخت ها و تجهیزات لازم برای خدمات دهی مطلوب را ندارد لذا قوه قضاییه و سایر دستگاه های باید اعتبارات لازم را در این خصوص تخصیص دهند. هم اکنون فضاهای دستگاه قضایی شهرستان ری برای چندین دهه قبل است و برخی نیز به صورت استیجاری است که باید با تامین بودجه های لازم وضعیت این اماکن خدمات رسان بهبود پیدا کند.

توکلی با اشاره به تخصیص زمین از سوی فرمانداری ویژه شهرستان ری برای تاسیس ساختمان دادسرای شهرستان ری گفت: کارهای اولیه احداث این ساختمان انجام شده و هم اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار است. همچنین فرمانداری ویژه شهرستان ری آمادگی تامین زمین برای احداث مراکز مختلف دستگاه قضایی را دارد البته باید از طرف قوه قضایی نیز بودجه احداث ساختمان های جدید تامین شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *