نوسانات ارزی یکی از دلایل گرانی سیمان است

سادس/اصفهان یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: نوسانات ارزی و سیاست‌های غیر قابل قبول اقتصادی از عوامل اصلی گرانی سیمان است.

رحمت الله فیروزی در گفت و گو با سادس، اظهار کرد: با توجه به اینکه در چند سال گذشته به خصوص در دو سال اخیر با نوسانات ارزی روبرو بوده‌ایم، علت گرانی مصالح ساختمانی و به خصوص سیمان همین موضوع است.

وی افزود: با توجه به اینکه در دو سال اخیر شرایط ارزی نامناسبی در کشور وجود داشته این موضوع به صورت رسمی و غیر رسمی بر روی افزایش نرخ مصالح ساختمانی به خصوص سیمان خود را نشان داده است.

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس گفت: یکی دیگر از علت های گرانی مصالح ساختمانی در کشور، سیاست‌های غیرقابل قبول اقتصادی بوده است که نه تنها در حوزه مصالح ساختمانی، بلکه در بسیاری از موارد سبب بروز مشکل شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به نگرانی های مجلس پیرامون افزایش قیمت مصالح ساختمانی، در چند نوبت وزیر صمت و معاونان او برای توضیحات به کمیسیون عمران مجلس احضار شده‌اند و مجلس پیگیر این موضوع خواهد بود.

فیروزی خاطرنشان کرد: امیدواریم با استقرار دولت جدید و ارائه راهکارهای جدید توسط دولت بعدی موضوع مصالح ساختمانی و گرانی‌ها و نوسانات قیمت آن به عنوان اولویت شماره یک مورد بررسی قرار گیرد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به اینکه موضوع مسکن یکی از مهمترین مسائل امروز جامعه است، امیدواریم در دولت جدید بتوانیم با کنترل قیمت مصالح قیمت مسکن را نیز کنترل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: گرانی مصالح ساختمانی نه تنها در حوزه سیمان، بلکه در حوزه فولاد، میلگرد و دیگر مصالح ساختمانی نیز رخ داده است که با ارائه راهکارهای جدید، می‌توان این موضوع را تا حدودی رفع کرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *