تیم ملی «خارجی‌تر» می‌شود

تیم ملی «خارجی‌تر» می‌شود

از مجموع ۲۶ بازیکنی که دراگان اسکوچیچ به مرحله قبلی مسابقات انتخابی جام‌ جهانی برد، ۱۶ بازیکن در تیم‌های خارجی توپ می‌زدند و لیگ برتر تنها ۱۰ نماینده داشت. حالا اما از همان ۱۰ نفر هم گروهی راهی خارج از مرزها هستند. فقط کافی است به چند انتقالی که تا الان تقریبا قطعی شده توجه کنید.

به گزارش سادس، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «اصلا چرا نباید برای ادامه فوتبال راهی خارج از کشور شوند؟ این پرسش را در مورد همه بازیکنان حرفه‌ای کشور که امکان ترانسفر دارند می‌توان پرسید. بحث پیشرفت و آزمودن تجارب جدید که همیشه وجود داشته، اما در این سال‌ها ارزش مضاعف ارز نسبت به ریال هم مزید بر علت شده تا بازیکنان بیشتر به فکر بازی در لیگ‌های خارجی باشند. به‌ویژه در شرایط فعلی که می‌روند واکسن کرونای‌شان را می‌زنند و تازه برق‌شان هم قطع نمی‌شود! در نتیجه مقدمات منطقی ترانسفر به لیگ‌های خارجی فراهم است و از تشدید این روند نباید تعجب کرد. همزمان اما اتفاقی که هم‌اکنون در حال رخ دادن است، به خارجی‌تر شدن روزافزون ترکیب تیم ملی مربوط می‌شود. از مجموع ۲۶ بازیکنی که دراگان اسکوچیچ به مرحله قبلی مسابقات انتخابی جام‌ جهانی برد، ۱۶ بازیکن در تیم‌های خارجی توپ می‌زدند و لیگ برتر تنها ۱۰ نماینده داشت. حالا اما از همان ۱۰ نفر هم گروهی راهی خارج از مرزها هستند. فقط کافی است به چند انتقالی که تا الان تقریبا قطعی شده توجه کنید.

پیام نیازمند

دروازه‌بان سپاهان رسما قراردادش را با پورتیموننزه پرتغال امضا کرده و به دو دروازه‌بان لژیونر دیگر تیم ملی در فرنگستان پیوسته است. نیازمند از فصل آینده در اروپا با علیرضا بیرانوند و امیر عابدزاده رقابت خواهد کرد تا یکی از آنها پیراهن شماره یک تیم ملی را به تن کند.

محمدحسین کنعانی‌زادگان

به زوج اصلی‌اش در قلب خط دفاعی تیم ملی یعنی شجاع خلیل‌زاده خواهد پیوست. شجاع برای یک فصل دیگر در الریان ماندگار شده و بنا به گزارش‌های قطعی و مکرر رسانه‌های قطر، قرارداد کنعانی با الاهلی در همین لیگ امضا شده است. به این ترتیب او آخرین بازی‌هایش را با پیراهن پرسپولیس پشت سر می‌گذارد.

احسان حاج‌صفی

از قرار معلوم کاپیتان ۳۱ ساله تیم ملی هم در حال انتقال به لیگ یونان است. احسان حاج‌صفی که سابقه حضور در پانیونیوس و المپیاکوس را در همین کشور دارد، نیم‌فصل اول امسال در تراکتور توپ زد و برای دور برگشت پیراهن سپاهان را پوشید. حالا اما گفته می‌شود قرارداد او با آ.ا.ک آماده است و احسان بار دیگر از سپاهان جدا خواهد شد. اگر این اتفاق رخ بدهد، او همبازی کریم انصاری‌فرد خواهد شد.

مهدی قائدی

در این مدت حرف و حدیث‌های زیادی در مورد جدایی مهدی قائدی از استقلال در پایان فصل به گوش می‌رسید. حالا اما مصاحبه فرهاد مجیدی در حاشیه تمرین استقلال منجر به تقویت شایعات شده است. مجیدی صراحتا گفت مانع جدایی او نخواهد شد. به این ترتیب مهاجم بوشهری و ملی‌پوش استقلال مجوز جدایی را از سرمربی آبی‌ها دریافت کرده و باید دید راهی کدام تیم می‌شود. خودش گفته هم از قطر پیشنهاد دارد و هم از اروپا.

انتهای پیام

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *