فرخی میکال: رئیسی در سیاست خارجی همانند گذشته عمل نکند

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: رئیس جمهور جدید در عرصه سیاست خارجی همانند گذشته عمل نکند. دولت‌های قبلی با شعار اقتدار سیاسی خارجی وارد شدند ولی در عمل دچار آسیب‌ سیاست‌زدگی شدند.

به گزارش سادس، رسول فرخی میکال در جلسه علنی امروز(دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: از مردم ایران به علت مشکلات متعدد عذرخواهی می‌کنم. بار سنگین قانون‌گذاری در  نظام جمهوری اسلامی بر عهده نمایندگان مجلس است. به تعبیر امام خمینی (ره) مجلس در رأس امور است. ارتباط منطقی با قوای دیگر، همدلی و همراهی و همکاری وظیفه مجلس است. این وظیفه زمانی تحقق پیدا می‌کند که با نظارت قانونی مجلس محقق شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با استناد به بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: برخی خصوصیات انقلاب اسلامی عبارت است از: احیای ارزش‌های‌ دینی و اخلاقی، مردمی بودن، حمایت از طبقات محروم، بیداری اسلامی در میان مسلمانان و احیا و کرامت زن. امروز وقتی رهبری نمایندگان یازدهمین دوره مجلس را انقلابی می‌دانند یعنی ما در تراز انقلاب هستیم، پس شاخص‌ترین وظیفه ما بازگشت به رویکرد انقلاب اسلامی و ریل‌گذاری قانون‌ کارآمد برای توسعه و آبادانی کشور است.

فرخی ادامه داد: مردم در گام دوم انقلاب انتظار دارند که نمایندگان با تدبیر و تدوین قوانین مهم اقتصاد را از سیاست‌بازی و جناح‌بندی کاملا جدا کند. مردم از رئیس جمهور سیزدهم می‌خواهند که در عرصه سیاست خارجی همانند گذشته عمل نکنند. دولت‌های قبلی با شعار اقتدار سیاسی خارجی وارد شدند ولی در عمل دچار آسیب‌ سیاست‌زدگی و هوای نفس شدند و یا با برجامی که در عمل نافرجام بود، مشکلات بزرگی ‌را برای کشور ایجاد کردند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با اشاره  به وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور، گفت: تذکر و سوال ما نمایندگان به جایی نرسیده است. هر روز شاهد کوچک شدن اقتصاد، افزایش فقر و تبعیض سطح استانداردهای زندگی، خروج سرمایه از کشور، عدم ثبات اقتصادی و نرخ فجیع تورم و رکود در کشور هستیم. مردم انتظار دارند که رئیس جمهور منتخب به این جمله معروف رهبری که «با دستمال کثیف نمی‌شود شیشه را پاک کرد» توجه کند. رئیسی باید از همه منابع و انسان‌های پاک‌دست استفاده کند.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس در پایان نطق خود به اهمیت اجرای کامل رتبه بندی فرهنگیان اشاره و تأکید کرد: دائمی کردن حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی را جدی بگیرید.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *