اطلاعاتی درمورد تاثیر منفی واکسن کرونا بر قدرت باروری وجود ندارد

وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد: اطلاعاتی درمورد تاثیر منفی واکسن کووید-۱۹ بر قدرت باروری وجود ندارد.

به گزارش سادس، بنابر اعلام وزارت بهداشت روسیه، در حال حاضر اطلاعاتی در مورد تاثیر منفی واکسنهای کروناویروس بر عملکرد سیستم باروری زنان و مردان وجود ندارد.

این وزارتخانه امروز (سه شنبه) چهارمین نسخه از دستورالعملهای لازم برای ساماندهی خدمات پزشکی برای زنان باردار و نوزادان مبتلا به کروناویروس را منتشر کرد.

در این دستورالعمل آمده است: در مرحله برنامه ریزی برای بارداری، واکسیناسیون اهمیت دارد. همچنین تاکید می شود که در حال حاضر هیچ داده ای در مورد تاثیر منفی واکسن های کووید-۱۹ بر عملکرد تولید مثل زنان و مردان وجود ندارد.

وزارت بهداشت روسیه اعلام کرده است: واکسن های تولید داخل بی خطر هستند، در حالیکه عفونت کروناویروس خود می تواند تاثیر منفی بر عملکرد تولید مثل داشته باشد.

پیش تر نیز مرکز تحقیقات غدد درون ریز وزارت بهداشت روسیه اعلام کرده بود که واکسن اسپوتنیک V این کشور هیچ تاثیر منفی بر سلامت باروری مردان ندارد.

به گزارش سادس به نقل از اسپوتنیک نیوز، مرکز تحقیقات گامالیا که تولید کننده واکسن اسپوتنیک V است، ماه دسامبر اعلام کرد که هیچ شواهدی مبنی بر ارتباط این واکسن با ناباروری در مردان و زنان وجود ندارد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *