درخواست دنیامالی برای افزایش تعداد جلسات کمیسیون‌ها

نماینده بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی خواستار افزایش تعداد جلسات کمیسیون های تخصصی مجلس شد.

به گزارش سادس، احمد دنیا مالی در جلسه علنی امروز( چهارشنبه) در تذکری اظهار کرد: جلسات کمیسیون های تخصصی مجلس دو روز در هفته برگزار می شود که این میزان برگزاری جلسات برای حل مشکلات حوزه های تخصصی کافی نیست.

وی ادامه داد: با توجه به تعطیلات مجلس، برگزاری ۵ تا ۶ جلسه کمیسیون ها در طول ماه کافی نیست آن هم در شرایطی که بعضا جلسات کمیسیون ها به حدنصاب نمی رسد و نمی توان در آن جلسات موضوعات مختلف را مورد بحث و بررسی قرار داد در نتیجه رای گیری به نشست بعدی موکول می شود.

وی با تاکید بر لزوم افزایش جلسات کمیسیون ها، افزود: علاوه بر این چارچوب و پروتکلی در خصوص حضور افراد مسئول در کمیسیون ها وجود ندارد، باید مشخص شود افراد به چه منظور در کمیسیون ها حضور پیدا می کنند نه اینکه تعداد متعددی مسئول بیایند اما هیچکدام صحبت نکنند و فقط در حال لابی با نمایندگان باشند. بهتر است فقط یک الی دو نفر از بالاترین مقام دستگاه ها به کمیسیون دعوت شوند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: کمیسیون ها در طول هفته دو جلسه دارند اما کمیته های کمیسیون ها جلسات متعددی برگزار می کنند در واقع آن دو جلسه کمیسیون ها بیشتر برای تصویب و رای گیری است. با این وجود هیات رییسه کمیسیون ها می توانند در صورت نیاز به جلسات بیشتر، تصمیم گیری کنند.

وی اضافه کرد: دعوت از مسئولان نیز برعهده رئیس و هیات رئیسه کمیسیون هاست. ما در مجلس به اهمیت کمیسیون ها توجه کرده و کمیسیون محور حرکت می کنیم لذا بر انجام کارهای تخصصی کمیسیون ها و بررسی آن در صحن تاکید داریم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *